Sedan jag anslöt mig till SD har mitt liv förändrats. En gammal vän sade upp bekantskapen, men fler kom och fattade i löndom min hand. Vi är med dig, men vi vågar inte visa det öppet. Detta utspelar sig i Sverige 2010. Ett land som anser sig ha världsrekord i demokrati.
Vi i SD Solna-Sundbyberg sammanträder på hemliga platser på grund av hot från AFA. Vi lever som motståndskämpar i ockuperat land. Men vi är inte ockuperade av främmande makt, utan svenskar som tillhandagår främmande intressen (läs extrem islamism). Quislingar mot det svenska folket, helt enkelt.
Jag sparkades från Historiska Media. Mina artiklar som tidigare togs in i DN, SvD, Expressen och Aftonbladet refuseras numera. Inte ens lokaltidningen tog in ett vänligt genmäle, fastän jag hade angripits av (s).
Men jag tänker inte ge upp. Vi skall slåss mot dem vid gränserna, vi skall slåss mot dem i bergen, vi skall slåss mot dem på gatorna. Vi skall aldrig ge upp! Om det om tusen år ännu finns ett svenskt folk kommer de att säga: Detta var deras stoltaste stund.
Viktigt: Med ”slåss” menar jag politisk debatt, inte fysiskt våld. Politiskt våld får gärna AFA monopolisera.
Sedan jag gick med i SD har positiva kommentarer, ja ibland t o m hyllningar, inkommit från två generaler, tre överstelöjtnanter, en kommendörkapten, två majorer, fem kaptener och två löjtnanter samt två polisbefäl.
Min son (18) rapporterar starka sympatier för SD bland hans jämnåriga ungdomar. Stödet från assimilerade utlandsfödda i bekantskapskretsen (Finland, Laos, Rumänien, Serbien, Thailand, Turkiet och Österrike) är starkt.
Men hur många av de passiva sympatisörerna är energiska nog att gripa telefonen och ringa mig? Hur många okända vänner har vi därute i samhället?
Undrar
Stellan
Uppdatering 22 januari 2010. Per dagens datum har över 40 officerare hört av sig per telefon eller e-mail för att antingen ansluta sig till SD eller utlova stöd. Flera av dem har uppgett sig tala för grupper av sympatisörer. Några fler poliser eller ungdomar har dock inte hört av sig.

januari 18, 2010 kl. 9:36 e m |
Jag ställer upp på ditt mod. Fortsätt kämpa och de odemokratiska krafterna kommer att besegras.
januari 19, 2010 kl. 5:20 f m |
jag ringer dig i em.
januari 19, 2010 kl. 9:47 f m |
Att jämföra med Winston Churchill är väl att ta i. Dock är det klart att skräcken att blif förknippad med ”fel”, dvs. politiskt inkorrekta, åsikter är stor och utbredd. Men är det så konstigt när det gäller SD och dess brungrumliga ursprung? Dock kan SD förstås innebära, liksom i Dansk Folkeparti i Danmark, att de etablerade partierna tvingas föra en mera förnuftig integrations/assimileringspolitik.
januari 19, 2010 kl. 10:07 f m |
Nja, det är väl så att jag gillar hans kläder på bilden.
SD:s brungrumliga bakgrund är nu inte så värst mycket att orda över idag. Det var 1988 som några personer bröt med extremhögern för att bilda ett demokratiskt och parlamentariskt parti. Men det fanns förvisso ett antal suspekta aktivister även i SD. Dessa troppade efter hand av då de fann SD för ”mesigt” eller uteslöts från partiet. 1997 konstaterade Rikspolisstyrelsen att SD var demokratiskt och parlamentaristiskt.
Sedan har det fortsatt på den vägen. Efter hand har alltfler utlandsfödda anslutit sig till SD. I den lokalavdelning jag verkar är 4 av 7 i styrelsen själva assimilerade invandrare.
Du har så rätt. Om riksdagspartierna börjar föra en mer ansvarsfull invandringspolitik minskar sannolikt SD:s väljarbas.
januari 19, 2010 kl. 2:47 e m |
Du har min beundran för ditt modiga ställningstagande, Stellan.
En annan tidigare moderat som numerata är nationalekonom i USA driver en inflytelserik och svenskspråkig blogg, Hayek institutet Sverige. Jag skriver en del kommentarer där och nämde din blogg. Resultatet blev ett kraftfullt inlägg som du nog uppskattar:
http://www.hayekinstitutetsverige.com/2010/01/invandringspolitik-och-afas-klappjakt.html
januari 19, 2010 kl. 8:05 e m |
Jag är inte förvånad över medias reaktioner men undrar ändå över hur ytligt bekanta beter sig, blir ditt engagemang i SD som elefanten i rummet som ingen låtsas om eller bryr sig någon?
januari 19, 2010 kl. 8:16 e m |
Nej, jag omhuldas. Mina ytliga bekanta beklagar endast att de själva inte vågar engagera sig, men lovar stöd när de är ensamma bakom det gröna skynket. Vi får se i höst.
januari 19, 2010 kl. 9:06 e m |
Min uppfattning är att det som mest gör att folk håller tillbaka med att visa sitt stöd för SD öppet, är rädslan för repressalier från arbetsgivare eller facken. Det är i demokratin Sverige 2010, en stor skam. Det börjar dock luckras upp, och man märker en stor skillnad de senaste åren bland folk, där fler vågar träda fram mer öppet i takt med att vi växer. Man kan förlora någon vän, men man vinner många åter. Det är beklagligt att gamla vänner säger upp bekantskapen pga av ens engagemang i SD. Det får väl dock sägas bero på enorm okunskap om partiet, och att man vind för våg köpt medias felaktiga bild, de kommer få en stor överraskning tids nog.
Största skulden för att det har blivit så här ska läggas på journalisterna, och de sju riksdagspartierna som gjort det lätt för sig genom att avskärma kritik på sitt enorma misslyckande, den svenska integrations och flyktingpolitiken, med att försöka brännmärka partiet. Man drar desperat nytta av de element som fanns i början i partiet, till vilka där inte finns någon som helst koppling idag. Men det håller inte för evigt, i valet smäller det.
januari 20, 2010 kl. 8:35 f m |
Enligt min mening helt rätt. Så är det helt enkelt.
mars 25, 2010 kl. 11:37 f m |
Vi måste komma ihåg och vid alla tillfällen som ges nämna att det minsann fanns mer nazistsympatisörer inom socialdemokratin både före och efter andra världskriget än det någonsin funnits inom SD.
Det finns mycket att gräva i hos alla de andra partierna i den s.k. sjuklövern. Läs och lär inför argumentationer med/mot PK folket från sjuklövern. Dom skall inte snacka om att ha bruna varken här eller där.
http://www.klaric.se/archives/663
januari 20, 2010 kl. 8:33 e m |
Sympatiserar inte med dina åsikter, men imponeras av ditt mod.
Sven Ekholm, Örebro
PS
Har avböjt prenumeration på den tidskrift du blev sparkad från redan tidigare med motiveringen deras ynkliga beteende mot dig.
DS
januari 20, 2010 kl. 9:30 e m |
Nja, mina åsikter är nog inte så konstiga. De är desamma som de var 1963 då statsminister Tage Erlander med understöd av hustru Aina övertalade mig att bli officer.
Tack för din solidariska åtgärd mot HM.
Stellan
januari 21, 2010 kl. 2:06 f m |
Mopsen är bäst!
januari 21, 2010 kl. 11:45 f m |
Att SD har en ”brungrumlig” bakgrund är bara struntprat. Det fanns några personer som då kommit från ”extrema organisationer” men de hade ju lämnat dem, på samma sätt som du själv lämnat moderaterna och gått in i SD. Man kan inte klaga på att det finns människor som haft andra åsikter före sin tid i SD. Man ska istället vara glad för att de gått in i SD. När Klarström gick in i SD tog han avstånd från de åsikter han hade haft före sin tid i SD. Det finns även idag personer i SD varit medlemmar i mera ”extrema” organisationer. Men din logik skulle man om tio år kunna säga att det i SD på 2010-talet fanns folk med ”brungrumlig” bakgrund.
Det mesta baserar sig på Expo-propaganda.
januari 21, 2010 kl. 12:35 e m |
Är det mig du svarar? Då har du hamnat snett i diskussionen. Detta mede ”brungrumlig” är ett uttryck från Christina Wegel härovan.
SD var ”rent” redan 1997 enligt Rikspolisstyrelsen. Åren 1999-2001 medverkade jag i Försvarsmaktens program mot nazism, rasism och främlingsfientlighet tillsammans med bl a journalisterna Anna-Lena Lodenius och Alexandra Pascalidou samt Claes Cassel från stockholmspolisen.
Det blev många möten. VID INGET TILLFÄLLE BERÖRDES SD! Det var helt andra grupper som var föremål för intresse.
Stellan
januari 21, 2010 kl. 1:31 e m |
Tack för svaret. Bra att du med i SD. Hoppas du får med dig dina militärkollegor också. Sverige behöver varje man!
januari 21, 2010 kl. 1:50 e m |
Kämpa på Stellan!
januari 21, 2010 kl. 4:02 e m |
Jag är en tjeckisk, ungersk, engelsk (fransk, tysk, spansk) kille – och jag sympatiserar med dig totalt!
Blir så glad över hur kommunisternas och pketablissemangets örnklor börjar tappa greppet om svenskarnas frihet! SD 2010!
januari 22, 2010 kl. 1:34 f m |
Välkommen! För oss i SD är härkomst ingen fråga. Den är blott vill du trivas bland oss och jobba för ett framåtskridande Sverige? Envar som svarar ja på detta är min vän.
januari 21, 2010 kl. 4:41 e m |
Inspirerande ord. Bra skrivet Stellan. Du är en förebild
januari 21, 2010 kl. 5:15 e m |
Du behövs, Stellan – tack för att du valt SD.
Jag gick med 2006 men bara min familj och några vänner vet om det. Från familjen har jag blivit mött med åtskillig initial aggressivitet – flera familjesammankomster som slutat med sammanbrott efter diverse vansinniga anklagelser – så visst har jag betalt ett pris.
Risken är stor att jag dessutom förlorar mitt arbete när jag ev. tar ngt politiskt uppdrag. Jag får ta den dagen när och om den kommer.
Fram till valet får man härda ut och kämpa på efter bästa förmåga. Kanske man lyckas vinna några röster?
januari 22, 2010 kl. 12:09 f m |
Det är tråkigt att din familj och omgivning inte förstår. De är offer för falsk propaganda. SD är ett helt vanligt politiskt parti. Dessutom det enda som inte är befläckade av de andras synder.
Rasbiologi och tvångssteriliseringar (s och c), utvisning av 30.000 flyktingar från baltikim (v), medicinska försök på ”sinnesslöa” (s), sveket mot ”Kirunakomministerna” (v) o s v.
Vi inom SD begabbas för sådant vi aldrig gjort, för vi fanns inte då. Den egna hemska historien håller man klokt nog tyst om.
Mina känslor är med dig. Håll ut några månader till (lätt att säga). Men uthålligheten kommer att ge resultat!
Vännen
Stellan
januari 21, 2010 kl. 8:46 e m |
Det tråkiga är detta med åsiktsstämplar. Fram till dess jag gick med i SD var jag en relativt omtyckt person, vars åsikter inte störde någon. När det blivit känt att jag gått med i SD tillskrevs jag åsikter som jag inte haft, inte har och aldrig kommer att ha.
Vissa personer i omgivningen anser sig kompetenta och berättigade att tala om för hela världen – inklusive mig själv – vad jag tycker.
De talar om för mig vad jag tycker. Tanken att fråga först faller inte in.
När nazisterna tog makten i Tyskland 1933 igångsattes förtryck och förföljelser av judar. Vi kan den hemska och avskyvärda historien.
Det vi i SD utsätts i jämförelse med detta är bara första timmen i förskolan. Men programmet är detsamma.
Vi är flera inom SD som förlorat jobbet. Kummunfullmäktigeledamoten Jomshof i Karlskrona är väl kanske den, som drabbats värst. Vi har utsatts för politiska attentat och fysiska angrepp på enskilda personer. Vi förtalas, begabbas, bespottas och beljugs.
Jag påstår att det i Sverige idag bedrivs hets mot ett demokratiskt parti, som erhåller statsunderstöd, med utnyttjande av klassiska nazistiska metoder, även om det är avgrundslik skillnad i svårighetsgrad. Men metoderna är i princip desamma ehuru ännu så länge i miniformat.
När avser PK och deras stormtrupper AFA ta i med hårdhandskarna mot oss inom SD? Vi måste rusta för kamp, men se Nelson Mandela och Mohandas Gandhi som våra förebilder i det passiva motståndet.
Stellan
januari 21, 2010 kl. 10:33 e m |
Ja, Stellan, du är en otrolig tillgång i SD! Och mina egna personliga kontakter inom Polis och Försvar är väldigt SD-vänliga de med.
De flesta av dem röstar redan på SD. Men fler kommer nu på grund av dig.
Mvh
/FS
januari 21, 2010 kl. 10:59 e m |
Om det finns platser kvar inom SD så kan jag tänka mig att bli offentligt politiskt aktiv. Grattis Stellan till ett mycket viktigt val i din politiska framtid och även för Sveriges.
Dragonen
januari 21, 2010 kl. 11:43 e m |
Är du försvarsanställd bör du inte göra detta.
Ring mig på tel 0762-81 11 57 för personlig rådgivning. Sagda telefon är just nu den jag använder för SD. Som ”motståndsman” byter jag regelbundet kontantkort. ”Feind (AFA) hört mit!”.
Ja det är ett spännande liv att vara SD-man. Hemliga mötesplatser, kodord, krypterade samtal o s v. Men i mitt kvarter lever jag trygg, de flesta i min omgivning är SD.
Acceptansen för ”mulit-kulti” ökar i kvadrat för varje kilometers avstånd betraktaren har till företeelsen. Jag har 1 kilometer, men på öfra Östermalm är det 12.
Det är lätt att vara frikostig med andras pengar och personliga säkerhet.
januari 21, 2010 kl. 11:25 e m |
Tack FS! Du hjälpte mig på ett avgörande sätt att få igång denna blogg!
Min dotter (29) är undersköterska inom den mobila långvården. Hon framför regelbundet hälsningar från fd försvarsanställda och andra försvarsvänner, som mött mig och bildat sig en uppfattning.
Jag fick då jag träffade min nuvarande livskamrat en ”extra” son (18) och har genom honom kommit i kontakt med många, många ungdomar med klara framtidsmål. Det är högtidsstunder att tala med dem. En vill bli polis, en annan bilmekaniker, en tredje officer (”extrasonen”, helt utan propaganda från min sida, närmast tvärtom). Tjejerna? En vill bli damfrisörska, en jurist och de andra vet ännu inte.
Men alla dessa ungdomar säger samma sak: Det är SD som gäller. Och de fyller 18 år i år. En av pojkarna noterade med glädje att han klarar ålderskravet på valdagen med två dagars marginal.
I familjen kallas jag ”Mops”. För några timmar sedan gick en väninna till min livskamrat hem. Hon är från Thailand och sade vid avskedet ”Jag skall rösta på Mopspartiet, även om jag tillfälligtvis måste skriva mig i Sundbyberg”.
Har fått hälsningar från fd officerare bosatta i Finland och Spanien. De propagerar för vår sak.
En aktiv officer, som ville engarera sig aktivt i SD, bad jag att tills vidare avstå. Ett medlemsskap kan drabba honom negativt. Han accepterade detta. Han verkar dock i det fördolda och anmäler baserat på lunchsamtal och liknande fortlöpande ökande stöd för SD bland de försvarsanställda.
SD har sannolikt högre stöd än opinionsmätningarna visar. Dessa utgår från en normalpopulation, men SD har extra stöd i vissa grupper:
* Försvarsvänner (besvikelse)
* Poliser och andra som själva upplever problemen
* Pensionärer (som just fått sin pension sänkt)
* Ungdomar (som inte nås av undersökningarna, för de har inte fast telefon utan endast mobil)
* Skamfaktorn (folk vågar inte lita på utfrågaren utan säger centern fastän de tänker SD).
Vår valrörelse går lysande! Detta utan att vi behöver göra någonting. PK tillhandahåller självmål så vi behöver inte ens vara med på spelplan!
Hälsar dig och tackar för blogghjälpen samt politiskt stöd,
Stellan
januari 23, 2010 kl. 11:18 f m |
Självklart vill jag göra det jag kan för att folk ska hitta din blogg!
Du är en stor tillgång för SD och otroligt kunnig, men också en ovanligt sympatisk person har jag förstått.
Har länkat bloggen och ska lägga in fler blänkare på bloggen och Facebook.
Du har min mail om det är något.
Mvh
/FS
januari 22, 2010 kl. 12:52 f m |
Här är en annan som brutit med indoktrinerade syskon,sossar (sossar som dessutom jobbar svart) och vänsterpartister.
Det är för jävligt att man även av sina närstående skall bli beskylld för främlingsfientlighet och rasism.
Jag är en god människa,men jag har mycket lite förbarmande med dem som utnyttjar min godhet,typ alla invällare,men jag hatar inte dem tillnärmelsevis lika mycket som de politiker som som låter oss översvämmas av dessa bidragsparasiter.
januari 22, 2010 kl. 1:22 f m |
Ett hårt ordval, men jag förstår. Jag delar din uppfattning. Alla dessa bidragslevande, som släppts in är i mina ögon ganska rena. De gör det som är bra för deras intressen och det kan jag förstå. De utnyttjar självfallet optimalt de regler som våra folkvalda representanter lagstiftat om. Men Regeringen, som suger ut mynt av mitt arbete, hur skall jag förstå dem. Förra året betalade jag drygt 143.000 kr i skatt. Till sjukvård, skolor och stenbekastad brandkår? Ingalunda!
För att hysa ett 18-årigt (eller äldre) i organiserad gruppresa anlänt ”ensamkommande barn” under ett år krävs 7 års skatteintäkter från mig eller någon med moitsvarande inkomst. Förutsatt att inte ”barnet” måste såsom fallet ”Ringaren i Kalmar” under ett år telefonera för drygt 94.000 kr och höra med hustrun hur ”barnbarnet” mådde.
MIGRATIONSVERKET BETALAR SÄGER DU – DU BETALAR SÄGER MIGRATIONSVERKET.
Härda ut till den 19 november! Fungerar det inte då finns repet, pistolen eller järnvägsrälsen som metoder att själv slippa uppleva ett en gång stolt lands undergång.När krisen blir total kommer PK-media att byta åsikt över en natt, men då är det försent för dessa quislingar. De kommer att falla tillsammans med oss alla.
Men på vägen ner i Helvetet skall jag ägna mig åt att strypa dem i kragnummerordning.
Konung Gustaf VI Adolf manade: ”Varer Svenske!” Varför lyssnade så få?
januari 22, 2010 kl. 4:58 f m |
Hällsningar från kavalleriet (k4)! Det var länge sen; men ändå..Hej! Pe.
januari 22, 2010 kl. 7:16 f m |
Tjena Stellan, onskar dig och SD all lycka. Skont att det finns sana som er. Hall stallningarna./ WT
januari 22, 2010 kl. 8:33 f m |
Kanonbra blogg!
Etablissemanget beskyller SD för att vara nazistiskt eller näst intill nazistiskt, men verkligheten visar att Sverige redan är så gott som nazistiskt.
Man diskriminerar svenskar å muslimska inkräktares vägnar och till sin hjälp har – även denna regering – SS stormtrupper i form av AFA och istället för Hitler-Jugend har man Muhammed-Jugend.
Egentligen är det idag ingen större skillnad mellan Sverige år 2010 och Tyskland 1939!
januari 22, 2010 kl. 9:57 f m |
Det bästa inlägg och alla kommentarer jag läst på år och dag.
Satt och läste dagens tidning,och blev lite dålig till mods,då jag på Båstads sidan läste,Båstads kommun planerar nu att ta emot 8 ensammankommanden barn.
Detta hyckleri att kalla välmående ungdomar för barn,retar mig till vansinne.
Säg som det är ungdomar från bättre familjer som uteslutande kommer från Mellersta östern,vill bara ha ett bättre liv här,då dom av sina kamrater hört hur frikostigt Sverige är.
Första tanken.
Varför kommer det inga flickor?
Varje normal människa,skulle hjälpa ett barn som var i nöd och mist sina nära.
Det är den falska godheten som retar mig mest.
För att dämpa nedstämdheten gick jag in på nätet.
Börjar alltid med ”Fröken Sverige”.
Tack för att SD har fått in sådana ärliga ”motståndsmän” som Stellan Bojerud.
Med sådana medlemmar kan det bara gå bra för SD.
För övrigt är jag previligerad,då jag aldrig behövt dölja att jag är en stor sympatisör Till SD.
Tack Stellan och Fröken Sverige,nu har jag lagt in denna blogg på mina favoriter.
januari 22, 2010 kl. 10:55 e m |
Inge, Migrationsverket har kommit ut med statistiken för 2009 och där finns mycket att läsa om invandringen.
Det kommer faktiskt hit en liten mängd flickor – eller ska vi säga unga damer. Och om jag inte missminner mig kommer de flesta från Somalia … Men vart de sen tar vägen vet jag inte – de märks ju inte på Attendo Cares m fl privatekonomiska förläggningar. De utmärker sig inte genom att magvägra eller svartringa några fruar … Det talas öht inte om dem i PK-media men de finns.
januari 23, 2010 kl. 11:28 f m |
Inge Sandén: Tack, vännen!
”Tack för att SD har fått in sådana ärliga ”motståndsmän” som Stellan Bojerud.
Med sådana medlemmar kan det bara gå bra för SD.”
Helt rätt!
Mvh
/FS
januari 22, 2010 kl. 12:38 e m |
Allt stöd till dig, Stellan. Och tackar för ett bra inlägg!
Jag är ytterligare en av dem som sympatiserar med Sd i flera frågor (framför allt invandringspolitiken), och har t.o.m. funderat på att bli medlem och engagera mig i partiet. Men tyvärr söker jag jobb inom en bransch där den politiska korrektheten är stark. Arbetsmarknaden är tuff redan till att börja med, och om jag skulle gå ut öppet med mina politiska åsikter skulle det förmodligen vara helt omöjligt att få arbete.
Alltså försöker jag argumentera för mina åsikter mera diskret, t.ex. genom att under pseudonym skriva inlägg i diverse internetforum och liknande. Jag har dock lyckats övertyga 3-4 personer i min närmsta bekantskapskrets om att lägga sina röster på Sd i september.
Om Sd kommer in i riksdagen (vilket ju allt talar för) tror jag det finns en möjlighet att debattklimatet i Sverige normaliseras, dvs. att det kommer att bli möjligt att föra en kritisk diskussion om invandring och integration utan att per automatik bli anklagad för att vara ”rasist” eller ”främlingsfientlig”. I dagens svenska samhällsdebatt har ju dessa ord fullständigt tömts på all rimlig betydelse.
”Rasist” betyder för mig någon som t.ex. anser att afrikaner är mindre värda än européer eller att judar inte ska få skaffa barn med icke-judar. Rasism handlar m.a.o. om föreställningar om att olika folkslag är ”bättre” eller ”sämre” och att blandning mellan etniska grupper per definition skulle vara ”dåligt”.
Men i dagens Sverige har ”rasister” kommit att betyda ”alla som på minsta sätt är kritiska mot rådande invandringspolitik och anser att vi bör ha en mera restriktiv flyktingmottagning, samt alla som anser att det svenska samhället har rätt att ställa minsta krav på att invandrare ska anpassa sig till svenska lagar och svensk kultur”. Med andra ord: Orden ”rasism” och ”rasist” betyder i dagens Sverige något helt annat än vad de betydde för 20 – 30 år sedan och vad de betyder i resten av världen.
Nåväl, som Sd-aktiv är du säkert väl bekant med ovanstående resonemang, och jag antar att du delar mina åsikter på den punkten.
Jag önskar hur som helst dig och Sd all framgång i den kommande valrörelsen, och det gläder mig att det finns människor som rakryggat vågar stå upp för sina åsikter trots de antidemokratiska elementens pöbelmetoder!
januari 22, 2010 kl. 1:59 e m |
Skrämmande utveckling!
januari 22, 2010 kl. 2:48 e m |
En intressant kommentar som kan utläsas på två sätt. 1) Skrämmande hets mot SD. 2) Skrämmande stöd för SD.
januari 22, 2010 kl. 2:23 e m |
När de gäller sympatisörer från militära officerare kan du lägga till mig och kamrater från f.d SSG och de som kämpade på olika icke namngivna eller officiella platser – (Må de fallna vila i frid) – Vi är alla förfasade över vad som hänt i vårt Sverige.
januari 22, 2010 kl. 3:01 e m |
För de läsare som inte vet vad SSG står för så är det ”Sveriges hemligaste soldater, som satts in i Afghanistan (två stupade, två skadade) och Kongo jämte andra farliga oroshärdar.
SSG byggdes upp med brittiska SAS som den kanske främsta förebilden.
januari 22, 2010 kl. 3:15 e m |
Jo, du vet och jag det, idag SGS, och förresten är antalet stupade hemligt. Men det är fler än vad du tror. Antalet sårade kan jag räkna in mig själv i ett par gånger. Platserna är inte så hemliga längre. De som finns i Afghanistan idag har lite annorlunda uppgifter än vad vi hade på ”vår” tid – Lite mer ”officiellt” finns här: http://www.sakerhetspolitik.se/templates/Level3Page____1391.aspx men som sagt, 90% lögn är det när det gäller antalet. Som du förstår, varken får eller kan jag skriva om det innan stämpeln är borta – Och det händer inte under min livstid
Allt väl!
januari 22, 2010 kl. 2:31 e m |
Vi är med dig Stellan.
Kämpa på.
januari 22, 2010 kl. 3:11 e m |
Det är tråkigt att höra att du har blivit hotat p g a din engagemang i SD. Sverige är tyvärr inte vackrare än såhär. Vi har levt i en enpartistat och i en åsiktsdiktatur så länge så att folk inte reagerar när företrädare från SD trakasseras av AFA och Co. AFA och dess gelikar har dom röd-grönas inofficiella stöd så dom känner sig säkra. Jag kan inte heller tolka det på annat sätt att även Alliansen delar deras åsikter då jag inte på allvar har hört någon hög företrädare från Alliansen ha tagit öppet avstånd från dess odemokratiska metoder. Inte heller det våld som räddningspersonal vissa delar av landet nu dagligen ställs inför. Oavsett vad man tycker om SD så är det minsta man kan begära från riksdagspartier att dom står upp för demokrati och yttrandefrihet. Det vi ser från Riksdagens nu är skamligt.
Jag har några frågor till dig då du har ett förflutet i mitt numera f d parti Moderaterna
1. Upplevde du att det var locket på i invandringsfrågan under din tid i M?
2. Var det så fall på order från högre ort?
//
Jag har även några reflektioner på detta inlägg.
* Försvarsvänner (besvikelse)
Varför har inte SD ett ännu större stöd hos anställda i försvarsmakten? Inser inte dom att om detta fortsätter så kommer majoriteten av dom unga män som kommer att ha vapenträning i Sverige inte kommer att vara svenska. Det jag syftar på är självklart dom s k ensamkommande barnen som i många fall är unga män i vapenför ålder och vars ”uppdragsmän” är höjt i ett dunklet. det har förkommit att t ex Al-Qaida sponsrar unga män som kommer till Väst som ”barn” men som i verkligheten är Jihadsoldater. För att inte tala om nedmonteringen av försvaret sjuklövern står för. Det är väl det du menar med ”besviklese” förmodar jag?
* Poliser och andra som själva upplever problemen
Även i dessa grupper så borde siffrorna för SD vara skyhöga. Jag efterlyser dock lite mera ”mod” från dom som utsätts. Dom borde sätta hårt mot hårt och vägra åka till de områden där dom riskerar att skadas av snorungar. Jag vet att räddningspersonal inte får strejka hur som helst men det är en viktig markering. Jag vet att det är lätt för mig att säga men det är nog tyvärr så att det är bara räddningspersonalen själva som kan väcka den debatten. Vi andra kan bara visa dom vårt oreserverade stöd.
Dom borde även protestera högljutt mot kvotering av kvinnor och invandrare till vissa yrken som t ex brandmän. Det är helt oacceptabelt att dessa grupper tillåts komma in på lägre krav. Det är direkt samhällsfarligt. Jag vill inte riskera mitt eller andras liv p g a att mångkulturens företrädare vill visa sig på styva linan.
* Pensionärer (som just fått sin pension sänkt)
Ja. men där är tyvärr vanans makt alltför stor. Speciellt bland de riktigt gamla. Dom har nog inte insett att det parti, SAP, som byggde upp en del av vår välfärd nu gör sitt bästa att rasera den med i parktiken fri invandring. Jag tror att proteströst i den gruppen går till S och inte SD. Hoppet står till gruppen mellan 60-70 år.
* Ungdomar
Dom som dagligen upplever mångkulturens negativa effekter som t ex trakasserier och våld kanske röstar på SD. Tyvärr så finns det en stor grupp ungdomar som anmanat sina föräldrars snedvridna ideal, läs 68-vänstern. Där hittar du många av AFA:s anhängare. Unga som tar sig rätten att använda våld och trakasserier för vad DOM anser vara rätt eller för att det är inne att vara kommunist och ha en tröja med Mao eller Che. Hyser ingen större tillit till dagens unga svenskar, tyvärr. Dom är bortskämda och bortklemade och ser inte längre än vad näsan räcker.
* Skamfaktorn (folk vågar inte lita på utfrågaren utan säger centern fastän de tänker SD).
Ligger väl runt 2-3% skulle jag gissa på.
Du uttrycker en besvikelse för att riksmedia inte publicerar din inlägg längre. Är det verkligen så förvånande? Du har SVT och SR som under decennier har varit ett fäste för vänsterfolk och nu även latteliberaler. Expressen och CO har sin tjatiga kampanj om Dawit Isaak men nämner inte med ett ord om den nu pågående rättegången mot Geert Wilders. En rättegång där det fira ordet står mot islamisters försök att tysta all kritik gentemot Islam. Vill man ha mer nyanserade och opolitiska nyheter så får man vända sig mot utländsk media och vissa bloggar.
För att förekomma dig
. Nej, jag kommer inte bli medlem i SD trots idoga värvningsförsök men jag kommer dock rösta på SD i valet. Har även väckt tiotalet personer från PK-dvalan och förstätter min mission. Även jag har mötts med misstänksamhet från vänner och bekanta när jag berättar om mitt ställningstagande men det gör inget. Kan dom inte acceptera mina politiksa åsikter så klarar jag mig utan deras s k vänskap. Dom flesta känner mig så väl att dom vet att jag aldrig skulle rösta på SD om det var ett rasistiskt parti. Jag är inte rasist men realist. Vi kan inte fortsätta med den invandringspolitik vi har nu. Den leder bara till elände för oss svenskar, vårt samhälle men även för de hederliga invandrare som inget hellre vill än att leva som vanliga människor här i Sverige.
Ja, vi skulle verkligen behöva en politiker av Winston Churchills kaliber i Sverige. En politiker med hans mod och insikt skulle göra en stor nytta.
januari 22, 2010 kl. 11:18 e m |
”Även jag har mötts med misstänksamhet från vänner och bekanta när jag berättar om mitt ställningstagande men det gör inget. Kan de inte acceptera mina politiska åsikter så klarar jag mig utan deras s k vänskap. … Jag är inte rasist men realist. Vi kan inte fortsätta med den invandringspolitik vi har nu.” Det kunde varit på pricken mina ord.
På samma sätt som du, Mrs Thatcher, resonerar jag som är en rätt nybliven pensionär. Min pension sänktes något men jag klarar mig trots alla avgiftshöjningar. Det blir att avstå från något onödigt …
De väninnor som dragit efter andan och yttrat ”nazist???” med frågetecken efteråt får gå sin egen väg. Men det finns de som struntar i mitt ställningstagande och har fullt upp med att få sin egen lilla värld att gå ihop. Och det finns de stackare som ser på politiken som om det gällde att dra rätt Triss-lott …
För många år sedan började en naturaliserad svensk i min närhet prata om åsiktsdiktatur. Ja, kommer man till Sverige från ett sydeuropeiskt land, där man upplevt både krig och diktatur, förstår man kanske att tyda signalerna bättre. Jag förstod inte då men gör det idag. Trots att denne man är ointresserad av partipolitik är han en hängiven SD-are.
Och jag gör vad jag kan i min numera ganska lilla bekantskapskrets sedan den inte längre inbegriper arbetskamrater …
januari 22, 2010 kl. 3:25 e m |
[...] Inlägget som jag kopierade hittar ni här: http://mopsen.wordpress.com/2010/01/18/motstandsman-i-eget-fadernesland/ [...]
januari 22, 2010 kl. 3:31 e m |
Tack Mrs Thatcher för dessa klarläggande kommentarer.
Jag lämnade det aktiva arbetet för Moderaterna redan 1999. Då var invandrarfrågan över huvud taget inte aktuell. Antalet invandrare hade inte på långa vägar nått dagens årskvoter. Det handlade då främst om ”varudeklarerat” riktiga flyktingar från inbördeskrigets Jugoslavien.
Dessa flyktingar kom med pass och andra dokument. Många återvände till sina hemorter när lugnet återställts där. Alltså såsom det förväntas ske i asylärenden.
Att det öppna stödet inte är större bland de försvarsanställda beror på att engagemang för SD inte verkar gå ihop med ”Försvarsmaktens värdegrund”. En lätt cynisk kapten ställde frågan: ”Vilka demokratiska partier får en försvarsanställd engagera sig i?”.
januari 22, 2010 kl. 3:43 e m |
Nja, det är också det att det inte finns någon riktig försvarsmakt längre, det finns inte många ”riktiga” militärer kvar idag, och när det snackas om att ”hyra” in yrkessoldater från främmande länder i vår egen försvarsmakt, vad fyller då vi andra för funktion? Varför engagera sig i ett utdöende yrke?
Vi har ju inte ens en riktig allmän värnplikt längre, vilket jag anser att vi borde ha, det är dels fostrande och nationsstärkande och dels ger det utbildning för de som är och blir engagerade i försvaret och dess utveckling. Alla länder har ett försvar och förresten, lite rejäl disciplin skulle inte skada skräpungdomarna idag.
januari 22, 2010 kl. 4:06 e m |
Statdrådet Sven Andersson (s): ”Ett land har alltid en armé – sin egen eller någon annans”.
Jag delar dina uppfattningar.
januari 22, 2010 kl. 11:24 e m |
Ja, Ted, hur ska det nu gå att göra riktiga karlar av svenska småpojkar?
Ingen grabb blev ju verklig man förrän han gjort värnplikten – detta sades det alltid förr. Eller hur?
Och hur ska det gå med det välkända fenomenet ”lumparkompisar” … där alla civila titlar skalats av och alla delar samma gyttja och logement? Det har t ex inte vänstern tänkt på.
Jag bara undrar.
januari 23, 2010 kl. 12:59 f m |
En fundering med anledning av Maja Dackes ”Och hur ska det gå med det välkända fenomenet ”lumparkompisar” …”.
Jag tror att fenomenet ”lumparkompisar” hade en överbryggande och utjämnande verkan i det svenska samhället. Man fick uppleva att en ingenjör var så god som en svetsare när det gällde ålning i gyttja. ”Lumparkompisar” överbryggade samhällsklyftor och utjämnade i viss mån skillnaderna mellan hög och låg. Kanske mer upplevt än verkligt, men i alla fall. Den gemensamma erfarenheten band samman nationen (i alla fall männen).
Utan den allmänna värnplikten riskerar vi att samhället polariseras ytterligare, att klass- och andra skillnader upplevs större eftersom man aldrig kommer nära en person från en annan samhällsklass.
Detta är vill jag påstå en känd vänstertaktik; att förstärka och utnyttja klassmotsättningar och olikheter för att underblåsa missnöje och provocera fram en revolution.
Skillnaden från förr är att det nu är Moderaterna och resten av borgerligheten som arbetar för att öka sprickorna i folkhemmets väggar.
januari 23, 2010 kl. 1:30 e m |
Som flera påpekat ovan: Militärtjänsten anses ju ha haft en fostrande funktion, ”att göra män av pojkar”. Nu finns inte längre denna funktion. Samtidigt har även andra ”vägar till vuxenhet” försvunnit.
Under min egen uppväxt var det självklart att man som tonåring hade någon form av jobb vid sidan av skolan. Det kunde t.ex. handla om att dela ut tidningar, dela ut reklam, städjobb, osv. Likaså hade de flesta någon form av sommarjobb. Massarbetslösheten har, i kombination med massinvandringen, gjort att dessa möjligheter för ungdomar att skolas in i vuxenlivet till stor del försvunnit. Sådana okvalificerade jobb som jag och mina vänner i tonåren hade som extraknäck utförs idag av vuxna som inte kan få något annat arbete.
Vidare gör den dåliga arbetsmarknaden, bostadsbristen i många större städer och de ständigt ökande kraven på allt längre utbildning för att överhuvudtaget ha en möjlighet att få jobb att det tar allt längre tid för unga människor att etablera sig i vuxenlivet. Konsekvensen blir att många lever ett slags ”utdraget tonårsliv”, som i många fall kan vara ända upp i 30-35-årsåldern. Man bor hemma hos föräldrarna, går arbetslös långa perioder eller deltar i meningslösa arbetsmarknadsprojekt, får inget riktigt jobb, studerar planlöst utan att riktigt veta vart studierna ska leda, osv.
Ekonomen och skribenten Carl Hamilton har på ett utmärkt sätt skildrat detta i debattboken ”Det infantila samhället” som kom ut för några år sedan.
Min poäng är alltså: Det handlar inte bara om att den allmänna värnplikten upphört, och att dess uppfostrande roll därmed gått förlorad. Det handlar också om att andra vägar in i vuxenlivet försvunnit, och att vi därmed får generationer av unga människor som aldrig riktigt ges möjlighet att bli vuxna.
januari 22, 2010 kl. 3:48 e m |
Det blir som med kommunisterna. När SD kommer in i riksdagen får förhoppningsvis Stellan m fl intellektuella höras i fler media. Gammelkommunisten Lars Ohly blir ju statsråd om den den rödgröna vinner valet!!
Och då kan försvarsanställda vara med i ett demokratiskt riksdagsparti!
januari 22, 2010 kl. 4:12 e m |
Jag var kompanichef i Svea Livgarde under sex år. Ett år – jag tror det var 1979 och 3.skolkompaniet – gjorde Lars Ohly sin värnplikt på mitt kompani. Han klarade av sin tjänst på ett hedrande sätt. Jag upplevde det då som att vi hade en vänskaplig relation.
Till saken hörde att Lars var mycket väl medveten om att jag var god vän med hans farbror Carl Ohly, major och sedermera bankdirektör. Carl Ohly och jag träffades varje fredag kl 1500 och tog några glas öl.
januari 22, 2010 kl. 3:52 e m |
Stellan, genom ditt mod har du har min fulla beundran. Som forskare kan jag tyvärr inte gå ut offentligt med mina åsikter. Jag önskar att samhällsklimatet vore annorlunda så man inte riskerade repressalier pga att man sympatiserar med ett demokratiskt parti.
Tack för ditt mod! Du banar vägen för oss med mindre mod.
januari 22, 2010 kl. 4:17 e m |
Jag förstår så väl. I min bekantskapskrets finns flera i samma situation. Ett kansliråd i regeringskansliet, en bankdirektör, två undersköterskor o s v. De är rädda att förlora jobben eller att bli utmobbade.
Som pensionär tillika egenföretagare behöver jag inte hysa sådan rädsla. Förresten kan det hända märkliga ting. När jag sparkades från Historiska Media ringde en annan förläggare och sade: ”Betyder det att du nu har tid att skriva för oss?”.
januari 22, 2010 kl. 4:35 e m |
Tyvärr finns det ett begränsat antal universitet i Sverige. De som finns har dock en gemensam nämnare och det är att de till stor del är politiskt styrda. Flera stiftelser har politiker sittandes i styrelser.
Jag skulle få väldigt svårt att få anslag om det kom fram var jag stor politiskt.
Mellan skål och vägg insåg jag snart att jag definitivt inte är ensam med mina åsikter. Om man inte är helt matematiskt obildad står det fullständigt klart att med en invandring på runt 100000 person per år (90021 PUT år 2008 enl migrationsverket) och att det tar mellan 7-10 år innan en genomsnittsinvandrare får sitt första jobb (SCB) att detta resulterar i ofantliga kostnader.
Detta faktum är dock politiskt definierat som en ”olämpligt, diskriminerande, och ev rasistisk sanning” .
Fram till dess samhällsklimatet i Sverige förhoppningsvis förändras måste jag därför fortsätta vara stilla tigande i det offentliga rummet.
januari 22, 2010 kl. 6:06 e m |
Tack själv! Du har gett SD en tyngd som dom behövde i förvarsfrågan.
Ja, invandringen var lite annorlunda då. Idag saknar 95 % av de asylsökande ID-handlingar och det är tydligen helt ok med Sjuklövern. Det är därför Sverige numera är ett paradis för krigsförbrytare och terrorister. Då kom det i huvudsak arbetsföra invandrare men det är som bekant inte fallet idag. Dom resurser som kommer att behövas för att få upp alla analfabeter ens på grundskolenivå kommer att vara astronomiska. Att ta DNA-prov eller hälsotest på nyanlända ses i dom flesta länder som en självklarhet i många länder men här ses det som rasistiskt och integritetskränkande. Jag personligen anser att det är mer kränkande att vi härbärgerar mördare och terrorister och att folk tillåts lura oss skattebetalare med dom styrandes goda minne, men det kanske är jag som är konstig!
Jag såg ”Ebbe The Movie” häromdagen och även om jag har förstått hur lågt i tak det har varit i Sverige så blev det nästan en chock. Precis som berättarrösten sa att i stort sätt alla tjänstemän, höga chefer, generaldirektörer på den tiden, till viss del även nu, satt på SAP’s mandat. Då man inte biter den hand som föder en så kan man förstå hur PK-giftet har kunnat sippra ner i samhället. Hade du en motsatt åsikt så åkte du ut i kylan och då vi är ett litet land med få höga befattningar så kan man förstå att folk höll tyst.
Det är det långvariga maktinnehavet som är roten till det onda även om jag som konservativ självklart anser att det faktum att det har varit socialister som styrt gjort saken värre. Makt korrumperar och nepotism och andra styggelser frodas.
Jag tycket i o f s att företrädarna för försvarsmakten ska vara politiskt neutrala utåt. Huvudsaken att dom röstar rätt på valdagen. Det finns som du säger ingen anledning att folk ska offra sina karriärer om det är känsligt. Vi får bida vår tid. Allt kommer att förändras när SD kommer in i Riksdagen. Man får börja i sin omedelbara vänkrets och med människor man litar på.
januari 22, 2010 kl. 4:43 e m |
Till Vaadaa: Du agerar klokt. SD behöver inga fler martyrer, blott fler som väljer våra valsedlar i ensamhet bakom det gröna skynket i höst (om inte valsedlarna plockats bort av PK-aktivister).
januari 22, 2010 kl. 4:57 e m |
Jag har röstat på SD de senaste valen (riksdag, EU, kyrkoval) och kommer så även göra den 19e September.
Valsedlarna är dock ett stort problem. Under kyrkovalet ”saknades” valsedlar för SD i både min vallokal och flera andra här i Lund.
SD måste se till att ha valobservatörer i samtliga vallokaler och/eller dela ut röstsedlar före valet. Många personer (mig inkluderad) drar sig för att fråga efter SDs röstsedlar. De skall helt enkelt finnas lättillgängliga på plats och absolut inte gömmas under en hög av Socialdemokraternas valsedlar.
Valet 2010 kommer bli en en väldigt smutsig batalj.
januari 22, 2010 kl. 5:44 e m |
Bra skrivet Stellan Bojerud!
Du är inte ensam!
Är själv SD:are sedan ett antal år och har under 2009 blivit medlem och detta för första gången i ett politiskt part!
Jag har själv rekryterat sex personer som tröttnat på ”snömos – politikerna” och varit villrådiga med; ”Hur rösta i framtiden”? Folk är till och med rädda för att rösta på SD! Man tror, att det äger rum någon form av personlig registrering när man lägger i sin röstsedel? Det luktar gammalt ”sunkigt” Öst – Tyskland, lång väg, i det politiska Sverige! Folk med fel åsikter skall marginaliseras och avskedas från diverse offentliga uppdrag! Folk skall tydligen ”svältas ut” tills man gjort avbön och är tillbaka i den ”gamla vanliga” politiska fållan! Vi kan förmodligen se fram emot läger á la ”Den första kretsen” av Solzhenitsyn med straffsatser såsom, ”ansiktsförbrytelse” en kvartshundring (25 år) etc.
Personligen är jag beredd, att ta dessa konsekvenser eftersom någon måste ju för tusan säga ifrån, någon gång!
Vad är det för fel, att använda de demokratiska rättigheter man har i Sverige, utan att bli ”sprängd i luften” av vänsterns ”stormtrupper” AFA!
Därför är det riktigt, att föra politisk debatt för att bekämpa ”mörkrets krafter” i Sverige nu och för all framtid! Låt därför inte ”mörkrets män” ta över Sverige och föra nationen tillbaka till tiden före Birger Jarl och Magnus Ladulås!
januari 22, 2010 kl. 5:57 e m |
Hej,
Du är från och med nu min idol:)…starkt gjort..önskar jag själv kunde göra detta…men i PK sverige så skulle man få sparken dirket..tyvärr…jobbar statligt….har barn och behöver pengarna:-)
Men att SD kommer få min röst är det absolut ingen tvekan om…och jag vet många mer som kommer lägga rösten där…så jag tror oxå att opinonssiffrorna visar för lågt…(hoppas det iallafall)
januari 22, 2010 kl. 6:08 e m |
En reflektion pa vad Mrs Thatcher skriver om vapenfora unga maen. Vara politiker tar idag in atminstone en fientlig brigad om aret till Sverige. De flesta ”ensamkommande skaggiga barn” har vapentraning och stridserfarenhet. Jag har vid 2 tillfallen blivit erbjuden att utbilda arabisk militar i UAE men tackat nej p.g.a. att jag anser att Vast inte ska utbilda dom for det kommer att anvandas mot oss inom en snar framtid. Tyvarr nappar en del f.d. soldater pa detta genom skapliga loner och eget hus m.m. For 3 dar sen fick jag hora talas om det senaste – nu erbjuds brittiska och andra Vasteuropeiska soldater att utbilda UNGDOMAR i UAE i militar traning och taktik. Alltsa sa ska arabiska ungdomar erhalla avancerad militarutbildning som sen ska anvandas….var…….?
januari 22, 2010 kl. 6:09 e m |
Det du beskriver är alltigenom skrämmande att det kan ske i ett fritt och demokratiskt land. Att invånarna har tappat vett och sans och uppträder som maktens medlöpare och obetalda legoknektar utan att stanna upp och reflektera. Det är helt sanslöst och obegripligt hur det kunde bli så här.
Just detta har gjort mig så rosenrasande att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Jag försöker skriva av mig i bloggar och debatter, det är min terapi, men det finns så oerhört mycket att skriva så ibland vet man inte var man ska börja. Och när man har börjat genomskåda falsariet – mina ögon öppnades så sent som under hösten – i tv och tidningar, så börjar det kännas som om man befinner sig i något slags overklig Kafkavärld.
Hör de inte vad de säger, politikerna? Ser de inte vad som händer i samhället?
januari 22, 2010 kl. 11:39 e m |
Politikerna vet mer än vad de talar om. De vill bara rädda sitt skinn. Eller är de rädda för …
Enligt Säpo är det ju fler än Billström som blivit hotad till livet. Var det siffran 16 eller 18 som nämndes när det gäller livshotade riksdagspolitiker?
Säpo vet ganska mycket … om krigsförbrytare som gömmer sig i Sverige och om terrorister som de förhoppningsvis håller ögonen på. Men skulle uppgifterna komma fram till PK-media – och det gör de – så stannar de där och nämns kanske lite så där i förbifarten.
Själv blev jag ”nyfiken” på SD för halvtannat år sedan och gick till källan för att få information. Jag hade som arbetslös fått mer tid att ägna åt något vettigt.
Men jag förstår också att många människor har drabbats av ”rökridåerna” som sprids ut … De har nog med att ta hand om sina privata vardagsproblem. Många ungdomar har pressen på sig att leva upp till den falska idolbilden och allt vad som trycks på dem. Tackochlov inte alla!!!
januari 22, 2010 kl. 6:41 e m |
Churchill-citatet var väl på sin plats och inte alls övermaga, om du frågar mig. Sverige befinner sig idag i ett betydligt mer bekymmersamt läge än vad Storbritannien gjorde vid tiden för Churchills ”Vi ska aldrig ge upp”-tal. Här är fyra skäl till att vi ligger sämre till:
1. Vi har åtminstone en halv miljon muslimer boende innanför våra gränser. De utgör minst fem procent av befolkningen. England hade inte fem procent tyskar/nazister i landet 1940.
2. Vi har ett oräkneligt antal medlöpare i vårt land. England hade egentligen inga efter det att Oswald Mosley hade fängslats. Åtminstone inga av någon betydelse. Och inga som vågade sticka upp huvudet.
3. Britterna trodde på sin sak 1940. Kampviljan var, även om det fanns betydande sprickor i fasaden, ändå så stor att majoriteten var villiga att kämpa för sin frihet och livsstil. I dagens Sverige är defaitismen regel, även i de högsta kretsar. Alldeles för många skäms för sitt ursprung, för det västerländska rättssamhället och för de demokratiska landvinningar vi gjort de senaste hundra åren.
4. England visste att de befann sig i krig och visste att det bara kunde finnas en segrare när krutröken skingrats. Vi har ännu inte kommit till den klarheten.
januari 22, 2010 kl. 7:37 e m |
Jag kom på en femte anledning till att Storbritannien hade ett bättre läge 1940 än vad Sverige har 2010.
5. Genom evakueringen från Dunkirk kunde britterna rädda runt 330.000 man vapenföra soldater även om det nästan allting i tung utrustning och vapen gick förlorad. Sverige har idag inte ens en tiondel av den styrkan under vapen. Storbritannien stängde sina gränser medan vi importerar tusentals vapenföra och (troligen) vapenvana unga muslimska män från mellanöstern varje år. Det är som om britterna skulle släppt in flera tusen SS-män i landet utan minsta kontroll.
januari 22, 2010 kl. 8:09 e m |
Den faran har regeringen blivit varnad för – Men när persiljekvistarna sitter i öronen och vissa högljudda skränar – Så blir det ingen reaktion, förrän det är för sent..
januari 22, 2010 kl. 8:52 e m |
Gud hjälpe oss då. Ingen annan lär göra det.
I princip allt vi har i försvarsväg är ju utomlands och nu pratar löspluggen om att rekrytera legosoldater. Jag tänker Blackwater. Enda anledningen till att etniskt, och därmed emotionellt, frikoppla de väpnade styrkorna från folket på det här viset är att det gör det lättare att kontrollera folket. En värnpliktig kan aldrig vara helt pålitlig när det gäller att öppna eld mot sitt eget folk (och ja, jag känner till Ådalen-händelserna 1931) medan en merc är lojal mot sitt förband och i stort sett skiter i vem han skjuter så länge han får sin lön. Denna taktik har använts av ockupationsmakter i alla tider, inte minst av romare, britter, fransmän, tyskar och nu senast amerikaner. Nu lär vi få en armé av främlingar på vårt territorium. Var ligger deras lojalitet? Inte hos det svenska folket i alla fall, det skulle jag kunna ta gift på.
Jag säger det igen. Gud hjälpe oss om vi inte hjälper oss själva.
januari 22, 2010 kl. 9:18 e m |
Javisst är det en motståndskamp som Sverigevännerna måste föra idag! En stor eloge till alla som ställer upp för SD och för den dagliga kampen för landets framtid och överlevnad. Det minsta man kan göra som medborgare är att rösta på det enda parti som talar för Sveriges, svenskarna och de assimilerade invandrarnas intressen.
(Göran, jag tog bort den äldre versionen av ditt inlägg. Hälsar Mopsi).
januari 22, 2010 kl. 9:20 e m |
Nej, värnpliktiga skall inte heller behöva öppna eld mot egna. Men med legosoldater är det annorlunda, där den som betalar får det framför mynningen skjutet.
Och man kan heller aldrig få lojalitet från pengar – har man köpt någon en gång, så kan man köpa dom en gång till. Detta såg jag flera gånger om i Afghanistan, Bosnien och Serbien. Nog om det –
S var snabba med att flytta in mobförråden och skyllde på Hellsangels, kriminella m.fl – Men allvarligt talat, de listor som finns över saknade militära Svenska vapen är inte lång i förhållande till vad det finns i insmugglade vapen från öst.
Ingen kontrollerade vårt bagage när vi landade från våra uppdrag – Vilka av oss grabbar som helst kunde ha granater, pistoler, isärplockade AK74:r, ammunition, sprängmedel osv. Och visst hände det… Och jag struntar totalt i det idag.
Det var nog snarare en fråga om att inte mobilisera det Svenska folket för snabbt, eller att ens vilja kunna det – Eller – Bevare mig väl – Det Svenska folket får nog och tar saken i egna händer. Hur skulle det gå om Svensken kunde beväpna sig på eget bevåg?
januari 22, 2010 kl. 10:05 e m |
Ted skriver: ”Ingen kontrollerade vårt bagage när vi landade från våra uppdrag – Vilka av oss grabbar som helst kunde ha granater, pistoler, isärplockade AK74:r, ammunition, sprängmedel osv.”
Låt oss ett ögonblick tänka på alla dessa ”ensamkommande” och andra personer som plötsligt uppenbarar sig i Migrationsverkets receptioner. De lär vara ett antal tusen (eller tiotals tusen) individer som varken tull, polis eller försvar hade en aning om att de ens existerade eller fanns i landet förrän de knackade på hos MV (eller hur det nu förkortas). Anta nu att en del (eller många) av dessa är insmugglade, vilket förefaller troligt.
Frågan blir då; hur många smugglas in som aldrig bryr sig om att söka asyl? Ett exempel; nyligen avslöjades en bombfabrik i en lägenhet i Malmö varvid de närvarande i lägenheten passade på att söka asyl. De hade alltså inte brytt sig om att söka asyl innan de blev påkomna av polisen. Hur många dylika potentiella våldsverkare finns i landet utan att ge sig tillkänna? Det har varken vi eller myndigheterna en aning om genom vår ytterst bristfälliga gränskontroll.
Hur mycket krigsmateriel smugglas in tillsammans med dessa? Eller smugglas in utan medföljande ”flyktingar”. Tuller och polisen tar ibland någon mindre begåvad katsmugglare med uppseendeväckande usel körstil på Öresundsbron. Men hur många AK-47 och hur många RPG-7 passerar vår gräns utan att upptäckas? Exempel; nyligen upptäcktes ett antal automatvapen (troligen AK-47) och RPG-granater i ett källarförråd i Tensta. När polisen beslagtagit vapnen ringde förrådsinnehavarna helt sonika till Serbien och beställde flera.
Att den svenska regeringen har monopol på våldsanvändningen i landet var kanske sant en gång i tiden. Nu är det en myt.
januari 22, 2010 kl. 10:27 e m |
Många min vän, många – Vi plockade av folk i mängder innan FN killarna fick dom till lägren, och vi missade många.
Varenda en vi lyckades ”plocka” utav gränsgångarna hade allt från vanliga handeldvapen, sprängmedel till RPG.
Och de som tog sig över Ungern, Tjeckoslovakien och till Polen (Lättaste vägen till Sverige faktiskt) var ju ofta tungt beväpnade krigsförbrytare eller efterlysta som hade absolut allt att förlora om dom åkte fast, eldstrider var inte ovanliga.
Gränskontrollerna var ett stort skämt mellan dessa länder.
januari 22, 2010 kl. 9:39 e m |
Meine Damen und Herren! Spänstig debatt igång här. Glädjer mig!
Hälsar
Mopsi
januari 22, 2010 kl. 10:09 e m |
Har hittat din blogg för första gången. ”Tres intressant!”. Jag är själv verksam inom ditt förra gebiet=FM. Idag kan vi på mässen, fikarum motsv ej diskutera och visa våra åsikter. ÖRA gäller=öppenhet, resultat, ansvar. I vardagslag omdöpt till ögontjäneri, rövslickeri och angiveri. Jag kan lova dig utan någon större vetenskaplig analys att stödet för SD är mycket stort inom FM. Detta gäller alla ålderskategorier och nivåer. De ”nya Moderaterna” lär tappa en stor, tidigare, väljargrupp. Jag träffar även arbetskraftsinvandrare från Jugoslavien som kommit hit på 60-talet som är måttligt imponerade av nu förd politik.
Lycka till och kämpa på! Valnatten 2010 blir mer spännande än de sista 30 åren!
januari 22, 2010 kl. 10:29 e m |
Tack Broder!
Jag får fortlöpande uppgifter om starkt och ökande stöd för SD inom FM. Besvikelsen över de ”nya moderaternas” hantering av försvarsminister Mikael Odenberg och kravet på 3 miljarders nerdragning av försvaret kom mig att engagera mig i SD. (Som jag tidigare sett som en betydelselös sekt, men plötsligt uppfattade som den enda kraft, som ville rädda Sverige).
Då fanns det två möjligheter. Att tämligen anonymt stödja SD eller ta de risker det innebar att framträda öppet. Då kom min fåfänga och inbillskhet in i bilden. Jag trodde nämligen att det hade betydelse om jag kastade min tämligen åldersruttnande och korpulenta person i vågskålen.
Jag tänkte på en av mina favoriter, motståndskämpen och indianpolitikern Tatanka Ioytake, alias Sitting Bull: ” Jag har en vän därovan och stammarna känner mitt namn”.
Får se om detta håller i höst.
Hälsar dig
Stellan
januari 22, 2010 kl. 10:40 e m |
Hej Stellan, man blir överväldigad när man läser din blogg och dina kommentarer till inläggen. Du får verkligen igång många att skriva på din blogg. En egen tanke. Alla vill vara deltagande men vågar inte bli riksdagsmän, kommundelegater eller ens medlemmar. Många väntar och ser hur det går. Så är det väl för de flesta. Men innan man känner att man kan ta steget finns det mycket annat man kan göra.
Donera pengar till valfonden, skriv insändare, svara på felaktiga bloggar.
Läs på och prata med arbetskamrater,grannar och vänner så kommer ni precis som jag att upptäcka att dom flesta har samma åsikt dej själv.
januari 22, 2010 kl. 11:06 e m |
Även jag har hittat dig, ”mopsen”! Månde det vara våra ”unga hustrur” som driver på oss, att få ett tryggt land.
Själv ”entledigade” jag mig från flygvapnet 1987, när jag träffade min hustru. Är pensionär sedan 5 år, men tillhört SD betydligt längre!
Trevlig blogg Stellan, och förhoppning att vi träffas för att utväxla några sanningens ord om vårt ”fattiga” försvar! Kanske planlagt så, att ”kupp”
förhindras?
mvh
januari 22, 2010 kl. 11:27 e m |
”Urschekta”, att jag återkommer men den där ”Anna Lodenius” har väl spårat ut rejält! Du har ju ”samarbetat” med henne tidigare.
”Civilisationernas kamp” nämner om att ”ögontjäneri, rövslickeri och angiveri” verkar. Det frodades sannerligen även under min aktiva del, 1958 – 1987!
Det gällde dock att ”ha hög svansföring” närhelst man utsattes för detta!
Det fick också en förbandschef och en flottiljläkare erfara av mig under 60-talet! (MO) Många minnen av olika slag…
mvh
januari 22, 2010 kl. 11:40 e m |
Anna-Lena Lodenius är en trevlig och klok kvinna. Men hon är frilansjournalist och sådana säljer sig med kall själ likt legoknektar till dem som betalar dem bäst.
januari 22, 2010 kl. 11:28 e m |
Stellan, du säger att du kontaktats av över 40 officerare som uttryckt sitt stöd. Officerar som dock inte offentligt kan gå ut och visa sin sympati i rädsla för att förlora sin tjänst eller på annat sätt bli utfrysta.
Vore inte en ide att ni tillsammans organiserade och deklarerade er gemensamma ställningstagande genom exempelvis någon form av debattartikel. Vad skulle hända om ni sänder en debattartikel till en nyhetsredaktion som över femtio officerare skriver under på? Jag menar det blir ju ändå en viss tyngd bakom om ni är så många, särskilt om ni har flera högre officerare i leden också. Kanske jag är naiv, men mottot ”Tillsammans är vi starka” är ju sann.
januari 22, 2010 kl. 11:35 e m |
Det går att göra när vi är 4.000. Femtio officerare? Om tidningen tar in artikeln blir vi femtio fascister. Yttrandefrihet? Åsiktsfrihet? I Sverige?
Mopsi
januari 22, 2010 kl. 11:47 e m |
Instämmer – Det går inte att få ihop 4.000 officerare öppet. Jag har bland de mina en hel drös, men de flesta gör som jag, väntar på avsparken och pensioneringen, vi är över 50 hela bunten och räknas som avdankade i dagens försvar. Det enda positiva är väl att jag har sett en trend bland de jag utbildar som visar sig i form av starka sympatier för SD och en genuin ilska över hur regeringen agerar.
Men, de är ju bara ungdomar och jag får inte påverka dom på något politiskt plan. Som tur är kanske man skall säga
januari 23, 2010 kl. 1:13 f m |
Slutsatsen blir således att jag var naiv…;-)
januari 24, 2010 kl. 2:49 e m |
PK-media kissar på sig och utbasunerar: ”Militärrevolt!”
januari 22, 2010 kl. 11:42 e m |
Inga ytterligare jämförelser MEN ett antal regementschefer skrev en artikel i husorganet SvD inför försvarsbeslutet 1999 där ett antal brigader förelogs avveckling. Överstarna anmälde avvikande uppfattning visavi ÖB i ett antal sakfrågor. Hur tror du att det gick för dessa rakryggade herrar med civilkurage?
Sanningen gör sig ibland illa hörd…
januari 23, 2010 kl. 12:03 f m |
Tack! Överste Kim Åkerman var min chef då och han var ledare för ”översteupproret”. Kallställd, men med hedern i behåll.
januari 23, 2010 kl. 12:04 f m |
Stellan – Mopsen – Mopsi …
Din fru får ursäkta mig, men jag tycker du är underbar! Hälsa henne gärna detta! Och glad att du tagit det rätta steget …
Och ni andra tuffa grabbar som finns/funnits i tråden … som jag träffat på i andra bloggsammanhang – ni ska veta att jag blev så glad att se det äktsvenska kynnet dyka upp här också. Någon gång på någon annan blogg har jag undrat varför inte fler f d militärer kunnat hålla kontakten med varandra i ”stödtrupperna”. Hm! För det som behövs i vårt samhälle idag är gemensamt mål, disciplin och organisation – inte sant?!
Jag är väl nästan den enda kvinnan i tråden – i alla fall vid den här sena timmen, har alltid varit nattrumlare. Men jag garanterar att jag är en krutkärring med ett hjärta som bultar för vårt land. I min ungdom fick kvinnor varken göra värnplikt eller bli poliser – trist! Vi hade i annat fall kanske, en del av oss, kunnat ses på luckan …
Sedan dess har jag under långa tider prövat flera yrken och utbildat mig i fler och skulle kunna platsa i sambandet. Om så behövs.
(Stellan – du har min mejladress.)
januari 23, 2010 kl. 12:25 f m |
Ja, Maja. Svensken är liksom finnen trög. Vi slogs tillsammans på Europas slagfält. Vi slogs trögt – men hårt! Det tar alltså tid att få fram den nordiska kraften. Men den finns, har vaknat och kommer.
Till dig vill jag sända en hälsning från min förre chef, generalmajor Reinhold Lahti: ”Kvinnan i försvaret är lika bra som mannen – när mannen är som bäst”.
januari 23, 2010 kl. 1:03 f m |
Hihihihihi! Generalmajoren har förstått sammanhangen.
januari 23, 2010 kl. 1:33 f m |
Min egen erfarenhet styrker detta. 1990 såg min dåvarande chef Sammy Enkullen (tyvärr död 1994) till att vi fick Sveriges första kvinnliga kompanikvartermästare, fanjunkare Anita Lantz.
Hon tvekade inför uppgiften, men vi hetsade på henne. Hon tog jobbet och löste det med glans! Sig själv till ära, men även oss som aldrig sviktat i vår tro på hennes förmåga
januari 23, 2010 kl. 12:12 f m |
Till Ted:
Denna historielösa tillvaro. Denna ungdomskult. I slaget vid Isted i Danmark 1864 ingrep generalstabschefen Helmuth Moltke. Reaktionen blev ” Vem fan är den där Moltke som påstår sig vara generalstabschef och ger order?”.
Poängen är att Moltke, mannen som kunde tiga på sju språk, debuterade vid 64 års ålder. Sedan följde hans segrar mot Österrike 1866 och Frankrike 1871.
Men i Sverige är kunskap föraktligt om det kommer från någon som äldre än den som väckt frågan.
januari 23, 2010 kl. 1:06 f m |
Jo, jag har inga intressanta erbjudanden som hägrar precis från något jag tillbringat över 30 år i – Och tolkskolan är inget för mig.
Kunskap, det påminner mig om den första sergeant jag träffade vid inryckningen – En liten, ärrad, senig karl som fick oss att skärpa till oss och söka andra och fler utbildningar. Lite knasig med sina berättelser om Ghana och vad han varit med om som fick oss att tro det bara var munväder – Det visade sig att han mer underdrev än överdrev.
Och tyvärr, sådana män finns inte kvar längre nu när vi verkligen skulle behöva dom. Det är nog den enda jag vet som kunde få regementschefen, jag tror han hette Överste Kjell Werner på KA4 att hoppa till trots sin ringa grad genom sina kommandorop.
Nu finns ju inte KA4 kvar på samma sätt sedan många herrans år, men på 70-talet var det annorlunda. Fram till 2005 låg väl AMF4 där och numera är det väl FörmedC som ligger där efter FSC.
Undras om man kan ”privatisera” försvaret på eget bevåg, det gick ju med sjukhusen, så man kanske skulle kunna få statsbidrag för att skapa ett eget FO här och var i Sverige?
januari 23, 2010 kl. 1:37 f m |
Att privatisera försvaret känns i alla fall för mig inte som någon bra idé.
Privata arméer luktar alldeles för mycket Blackwater (jag vet att de bytt namn, men jag har glömt bort vad de bytte till) för att det ska vara behagligt. Privata armeér är som privata företag i allmänhet; de ska redovisa vinst till ägarna och betala ut löner till de anställda. Och vad händer med en privat armé som inte får ut sina löner? Man gör det man är utbildad till att göra. Man skaffar sig intäkter genom att utpressa, hota och döda. Eller plundra. Detta har legoarméer gjort i alla tider i alla länder. Det hände till och med när den reguljära armén i det sönderfallande Sovjet inte fick betalt.
Inget talar för att en legosoldat i Sverige skulle vara så ädel att han väljer att svälta om han kan utnyttja sitt övertag i utbildning och beväpning för att skaffa sig det han vill ha. Privat militär är nog det farligaste man kan tänka sig. Inga lojaliteter, inga gränser, inga etiska bromsar, inga motmedel …
Kommen så här långt inser jag att det naturligtvis skulle kunna vara en lockande affärsidé i en sönderfallande statsbildning om man saknar skrupler. Maffian skulle framstå som småpojkar. Tänka att kunna pressa en hel stad, en hel befolkning, ett helt land på beskyddarpengar…
januari 23, 2010 kl. 1:06 f m |
Moltke var väl greve också – han med päronen?
Kunskap (information) är makt även i fruktträdgården.
januari 23, 2010 kl. 1:31 f m |
Om jag läst rätt, så sägs det:”Enligt en spridd sägen som inte kunnat styrkas sägs han bara ha skrattat eller lett två gånger i hela sitt liv, första gången när hans svärmor dog, andra gången när han såg Vaxholms Fästning” – (Helmut von Moltke d.ä) – Kul kille med humor tydligen
januari 23, 2010 kl. 12:31 f m |
hälsningar från Brigadspaning! vi är nog alla med dig. Sverige sverige fosterland…
aldrig, aldrig trodde jag Svenska politiker skulle förstöra vårt fina fosterland. sälja oss för några politiska karriärer i EU. quislingarna kommer få skämmas riktigt ordentligt en dag.
januari 23, 2010 kl. 12:53 f m |
till alla dom som ogillar SD, låt dom se verkligheten på:
http://www.truthtube.tv/index.php#middle
det finns inga krig i Världen, de konflikter som är beror på Islams påtvingade erövring, även Sverige kommer drabbas hårt.
januari 23, 2010 kl. 2:05 f m |
Till: verklighetenisverige
Jodå, det var en ironi över privatiseringen bara, hade man ”privata” försvarsområden så skulle det nog inte ta lång tid innan skyltar med ”Turbanfri zon” – ”Talibanfritt län” och ”Invandrafri kommun” skulle dyka upp.
Men ändå, jag är rädd för att detta redan har hänt, fast inte när det gäller Svenskar. I vissa stadsdelar finns det inte en Svensk som vågar gå eller bo och en moskeé står precis bakom hörnet. Enda språken som talas är inte begripliga för Svenskar och vi i Sverige fattar inte ett dugg. Nåja, MERPARTEN vill inte fatta – Men illa är det. Vi har över 1.1 miljoner nyinvandrade på 10 år – Säg mig, vad händer om dessa hastigt och lustigt ”mobiliserar” – Vad skall vi Svenskar sätta emot? Kokt potatis och skrivmaskiner?
januari 23, 2010 kl. 9:13 f m |
Jag inser att du ironiserade. Jag fick en inte helt lugnande vision av hur det skulle kunna se ut, bara. Men du har rätt. Det ser onekligen ut som om den svenska regeringen inte längre har full kontroll över vårt territorium, och det är mycket oroande. Man väntar bara på att det ska komma till grövre konfrontationer. Dock tror jag inte det ännu är så illa som i Molenbeek eller Brixton, men det betyder inte att jag frivilligt skulle ställa mig på torget i Tensta eller Ronna eller Rosengård.
En utveckling av invandrarstadsdelar till mer eller mindre autonoma muslimska områden är ur muslimsk synvinkel både logisk och önskvärd. Mullorna vill inte se någon integration därför att de då riskerar att se sitt inflytande minska, i synnerhet bland flickorna/kvinnorna som har allt att vinna på att integreras. Männen/pojkarna har däremot i princip allt att förlora på integration. Jag tror dessvärre också att man i dessa områden aktivt arbetar på att indoktrinera befolkningen till allt större avståndstagande till värdlandet och -befolkningen.
Jag tror att det är här, i de västliga förorterna och invandrarstadsdelarna, som frontlinjen går. Inte i Afghanistan eller i vattnen utanför Afrikas Horn. Det är här som islam gnuggas mot väst och det är här som den muslimska befolkningens moral och trosvisshet riskerar att luckras upp. Det är här muslimer i tusental kan upptäcka skillnaderna mellan deras egna länder och våra och känna lockelsen i ett fritt, sekulärt samhälle. Det här har mullorna insett för många år sedan. De förespråkar en primitiv ideologi men de är inte dumma.
Om det etableras ”no-go”-områden där svenskar inte är välkomna skulle det utan tvivel kunna växa fram motsvarande områden där de nya inte är välkomna. Det är väl närmast en naturlag. Alla folkgrupper som konfronteras med andra aggressiva grupper vänder sig ju inåt för att söka styrka och skapa ett bättre försvar.
Vid det laget har den svenska staten blivit irrelevant och vi har blivit ett nytt Libanon eller Jugoslavien. En stat i sönderfall. Sedan är det bara att vänta på att striderna ska bryta ut. Vinner gör de som vill mest, som är bäst ledda och som kan lägga beslag på mest utrustning (och kan lära sig hantera den) från det vid det laget söndervittrade svenska försvaret.
januari 23, 2010 kl. 12:12 e m |
Den analysen har jag också gjort. Och när Svenskar inte tillåts försvara sig verbalt eller skriftligt i media utan att bli förklarade som rasister och extremister, så väcks den tysta ilskan. Det leder som i Libanon och Kabul till attentat från båda sidor.
Resten blir ett faktum. Och skrämmande nog läggs det resurser på att tysta den Svenska opposition som finns inom allt, även det som kan vara statligt eller kommunalt, alla skall ju vara så PK.
Det har dykt upp massor av små ”motståndsrörelser” som med media försöker lyfta upp frågorna, för att snabbt som sjutton tryckas ned av AB, DN, SvD osv – Men räknar man antalet bloggar där folk protesterar – Så är det tiotusentals, inte ett par hundra som media försöker göra gällande.
Jag räknar iskallt med inbördes bråk, jag har varit med förr där sådant händer fortare än vad man hinner blinka, visserligen utomlands, men atmosfären här börjar likna det hela.
Jag bunkrar
januari 23, 2010 kl. 6:18 f m |
Till Ted, Carl, Mopsen och alla er andra – exakt samma tongangar som har ar det hos britter, australiensare, kiwi’s, fransmaen, hollandare och i viss maan jankare. Snacket gar precis likadant. Manga fruktar att vi importerar jihadkrigare i tusental och att vi inom en snar framtid kommer att se en ”insurgency” liknande den i Afghanistan och Irak, med IED’s, sabotage, terror och allt som hor till.
Vad ar det det heter pa latin? Preparatus vivet? Den forberedde overlever.
januari 23, 2010 kl. 7:48 f m |
Det är inte vi Europeer som plötsligt börjat vara kritiska till Islam/Muslimer.
Dom är inte offer, eller ens utsatta av oss fria människor.
Det är Islams totala kompromisslöshet och vilja att alla
skall fullständigt anpassa sig intill döden efter
minsta lilla löjliga påstående av Islam/Muslimer.
Sossarna och Batikhäxorna snackar om Integrering av den som varken kan,
vill eller har förståelse för vad integrering är.
Islam är en övervintrad medeltida ideologi totalt oförmögen
och förbjuden att förändra någonting överhuvudtaget. Jorden är fortfarande platt inom
stora delar av mellanösterns imamer. Att påstå att jorden är rund, är att påstå att Koranen har fel.
Koranen kan inte ha fel, det är den enda, totala och eviga sanningen,
oavsett vad vetenskapen och verkligheten visar.
Demokratier anpassar lagstiftning, samhälle och utbildning efter verkligheten.
Muslimerna försöker anpassa verkligheten efter Koranen, det går inte så bra.
Islams klocka stannade på år 601 ungefär, mekanismen har rostat fast och kan ej renoveras,
bara överges, hånas, utplånas och kastas på historiens soptipp.
Det går inte att återanvända någonting inom Islam,
utan den kan bara användas som varnande exempel på hur mänsklighetens mest korkade,
idiotiska och grymma dumheter en gång kunde genomföreas med religionens hjälp.
Förbjud Gud och religionerna. Dom blir vår död annars.
Gud skapade inte människan, Manniskan skapade Gud.
januari 23, 2010 kl. 10:47 f m |
Tack Stellan för vad Du gör!
”OM INVANDRINGEN TILLÅTS FORTGÅ I SAMMA TAKT SOM NU, KOMMER
INVANDRARNA ATT VARA I MAJORITET REDAN ÅR 2056.”
Så sa Docent Ingrid Björkman redan 1994!!!!
(HUVUDSAKLIGEN MUSLIMER säger jag)
https://www.flashback.info/archive/index.php/t-746851-p-4.html
Läs där vad Nickep, JackSparrow och andra räknat ut !
Kan Du eller någon annan hjälpa mig kontrollera siffrorna ?
Underlaget skulle jag i så fall använda i flygblad i Landskrona.
De dåliga pensionerna för pensionärerna är en sak men vill de att deras barn och barnbarn skall leva i ett muslimskt land??
Där har SD en chans att få väjare och komma in i Riksdagen!
Per
januari 23, 2010 kl. 11:00 f m |
”Några fler poliser eller ungdomar har dock inte hört av sig.”
Några ungdomar lär du inte höra av. Läste just att några studenter i Lund hotar att såga ner ett gammalt magnolieträd om inte de utländska studenterna även i fortsättningen får studera i Sverige gratis. För dessa ungar som inte förstår vad ”gratis” betyder så kan jag bara informera om att det är en omskrivning för ”en skatt betalda av andra människor”
När det gäller poliser så kanske det är väldigt känsligt att gå ut och stödja SD. Det har visats med all tydligheter att polischeferna har fått order att försvara den positiva bilden av mångkulturen till varje pris. Då kan ju inte enskilda poliser gå ut och berätta sanningen. Alla tycker att det är så bra att det nu är lugnt i Rosengård. Vad man glömmer är att det beror på att polisen går på treskift i området. Hur mycket kostar inte det skattebetalarna? Polis närvande dynget runt bara för att ett tiotal snorungar i yngre tonåren tillåts störa ordningen. Var är deras föräldrar? Är dom så upptagna med att drömma om sina”perfekta” hemländer istället för att uppfostra sina söner. Ni vet väl vad dessa föräldrar skyller på när dom kontaktas om snorungarnas framfart? Det är det svenska samhällets fel och deras barn har blivit ”försvenskade” Förutom oförskämdheten att antyda att det är något svenskt särdrag att kasta sten på räddningspersonal eller skära sönder brandslangar så lyser otacksamheten igenom. Om galoscherna inte passar så är det väl bara att åka hem. Det bor några irakier i samma område och dom är hemma på semester titt som tätt. Ingen av dom verkar ha något jobb så man undra vem som betalar biljetterna?
Mitt motto är att ”människor behandlar en som man låter dom behandla dom”. Dvs det är upp till oss att sätta ner foten och börja ställa krav på dom människor som söker sig hit. Många sköter sig med ett alldeles för stort antal har insett att bara dom höjer rösten eller spelar ut rasistkortet så får dom allt serverat på silverfat. Se ditt inlägg om den ofrivilliga snöskottaren.
januari 23, 2010 kl. 11:01 f m |
Mitt motto är att ”människor behandlar en som man låter dom behandla dom
Det ska självklart vara ”människor behandlar en som man låter dom behandla en”
januari 23, 2010 kl. 11:22 f m |
Om SD blir helt utan inflytande efter valet, vad gor vi da?????????
Nagon som har ett svar?
januari 23, 2010 kl. 11:27 f m |
Lat oss saga att om 5 ar sa har vi en stor moske i varje storre svensk stad (med minareter dar de star och ylar 5 ggr om dan), en muslimsk befolkning paa 1,5 – 2 miljoner, no-go areas i svenska stader, mer skatt kravs av staten for att betala for elandet, kanske muslimska halvmilitara ”vaktfirmor”, mullor i inflytelserika positioner i samhallet m.m. mer mordbrander, mer gruppvaldtakter, mer aldringsran.
Vad gor vi da?
januari 23, 2010 kl. 12:47 e m |
Du behöver inte gå så långt… I år 2010 har vi minst 500.000 muslimer i Sverige, troligen fler, kanske så många som 700.000. De flesta nya invandrare kommer från Irak, Afghanistan och Somalia, länder som får betraktas som till 99 procent muslimska. Om invandringen tillåts fortsätta i nuvarande takt (regeringen har sagt att ambitionen är 100.000 nya om året), så har vi till valet 2014 fått ytterligare minst 400.000 muslimer. Summa ca 1.000.000. Det blir 10 procent av befolkningen, varav kanske två tredjedelar eller fler är vapenföra (och troligen vapenvana) unga män. Och då har jag inte ens börjat räkna på den muslimska befolkningens större nativitet.
Och till de som tycker att muslimerna i Sverige är påträngande i sina krav idag… Tänk på hur det skulle vara när de är 10 procent. Dit är det bara fyra år. Någon skrev tidigare att de kunde vara en majoritet av befolkningen redan 2056. Dit är det 46 år. Då lever inte jag, men det gör mina barn och mina barnbarn. Och ett sådant liv vill jag göra mitt yttersta för att skona dem från.
Valet 2010 känns på många sätt som ett ödesval. För vårt land, vårt folk och inte minst för våra barnbarn som inte får rösta.
januari 23, 2010 kl. 11:55 f m |
Svensk säkerhetspolitik bedrivs i Långtbortistan. Tack och lov visade Folk o Försvars konferens i Sälen åter vikten av ”ett nationellt” säkerhetstänk och mer fokus på vårt närområde MEN hur skall vi återta allt det som raderas under den strategiska time outen? Nu pratar vi åter mobilsiering , Gotland m m.
Gamla beprövade kunskaper var inte intressanta i ”det nya insatsberedda försvaret”. Nu kanske vi bör återta förmågan att förflytta våra förband inom Sverige, börja öva i ramar större än förstärkt kompani m m. Övningen som lyckades få 1600(!) man till Gotland i höstas beskrevs i FM officella media som
januari 23, 2010 kl. 11:56 f m |
forts.
fantastisk succe. Hallå?
Kan SD börja prata försvarsfrågor jmf. folkpartiets utspel är nog några ytterligare procent vunna!
januari 23, 2010 kl. 11:57 f m |
garmsir,
”Vad gor vi da?”
Kämpar vidare med demokratiska medel.
januari 23, 2010 kl. 12:19 e m |
Ja, men där demokratin tar slut, tar våldet vid. Man kan inte kämpa med demokratiska medel när den blir tystad, se bara 1932-1945 och efter det – T.ex i Sovjet och Kina Läger på läger med ”demokratiskt” tystade människor…
januari 23, 2010 kl. 1:01 e m |
”Krig är blott en fortsättning på politiken med andra medel.” (Carl v. Clausewitz)
”Extremis malis, extrema remedia” (Romerskt ordspråk)
”Människor som inte har något att förlora är farliga för ett samhälle.” (Tillskrivet Drottning Kristina)
Om Kristina-citatet kan man kanske tillägga att människor som upplever att de längre inte har något att förlora också kan vara de som räddar vår nation från undergång.
januari 23, 2010 kl. 2:15 e m |
Lat oss hoppas att det aldrig kommer till det. Lat oss ocksa hoppas att alla forstandiga svenskar ar forberedda IFALL det kommer till det. Tyvarr sa tror jag i dagslaget att eventuella jihadkrigare i Sverige ar battre forberedda och organiserade och framforallt bevapnade. Det kan vi tacka denna och forra regeringen for och aven massmedia. Migrationsverket ar val idag inget annat an en logistik och underrattelse-enhet at radikala muslimer.
januari 23, 2010 kl. 1:27 e m |
Till: verklighetenisverige
Ack så rätt von Clausewitz hade – Och människor utan hopp ÄR farliga människor – I slutänden, vad de än åstadkommit, är de inte önskvärda någonstans, för de påminner om de smutsiga metoder man fick ta till. Märkligt vad människan har dåligt minne när det gäller samvetsömma frågor. Det liksom förräderi är de metoder människan älskar att ta till – Men vi hatar förrädaren. Minns inte vilken Tysk det var som sade det, men jag läste det i alla fall på KHS någon gång.
januari 23, 2010 kl. 1:56 e m |
Ni har mitt fulla stöd. Det måste in en kritisk röst och en frisk fläkt i riksdag/regering.
januari 23, 2010 kl. 4:00 e m |
hög tid att utbilda Svensk ungdom inom hemvärnet, att överleva i ödemark utan yttre hjälp, att använda handeldvapen, leda strid, tillverka egna vapen mm.
åtskilliga kampsportklubbar öppnas av utlänningar som lär ut hur de skall sparka ihäl Svennar finns, dessa får dessutom bidrag för sin verksamhet och tränningsavgifter betalas svart.
motståndskampen har börjat. idag i morron för evigt. aldrig att Svensk nation skall få förstöras som sker nu, i 14000 år har Svenskarna kämpat och värre var det på 1600-talet större hot var det då än nu. efter poltava 1709 var Sverige i total fattigdomskris.
så bit ihop en dag har vi åter uppbyggt Sverige. massinvandrarna kommer ge sig av när bidragsregnet torkat
januari 23, 2010 kl. 4:11 e m |
Seså, dagens Svenska ungdom bryr sig bara om pengar och status, att ge sig in i hemvärnet eller sådant är inte så särskilt intressant. Första frågan du får om du försöker värva till försvaret eller hemvärnet är väl: ”Finns det internet, får jag en gratis iPhone?”
De som kommer att försvara Sverige i händelse av ett krig är inte dagens medelålders invånare eller ungdomar – Om du ställer upp bössor på Sergels torg och säger till folk att ta en, så är de dom i 50-70 års åldern som plockar upp bössan och frågar: ”Vart?” – Resten har fullt upp med fotboll, internet och svammel
Det är de i övre åldersklasserna som värnar Sverige.
januari 23, 2010 kl. 5:29 e m |
Till viss del har du raett, men ungdomen ar anda vart hopp och framtid. Det finns manga bra ungdomar, det galler bara att fa dom att forsta vart samhaller ar pa vag om inget gors. I alla krig sa ar det mycket unga soldater och frihetskampar som har utmarkt sig. Sjalv har jag 4 ar kvar tills 50-strecket men jag haller fortfarande de flesta 20-aringar bakom mig. Det maste bli lite mer tag i ungdomen, lite mer javlaranamma. Det finns inga genvagar, stenhard traning, martial arts, uteliv ar vad som kravs och som alla mar val av. You fight fire with fire. I ett krig sa maste man vara hardare, battre tranad, grymmare och mer hansynslos an sin fiende, annars forlorar man. Det gar inte att slass pa halvfart. Jag lider med de brittiska och amerikanska soldaterna i Afghanistan som slass med handerna bakbundna p.g.a. alla regler de maste folja, i ett krig mot en fiende som inte foljer nagra regler alls och som har hela vastvarldens media pa sin sida konstigt nog.
januari 23, 2010 kl. 4:04 e m |
Man får inte vara Svensk eller kritisk i dagens samhälle – Jag hittade en intressant länk:
http://www.dailymotion.com/video/x7z5rl_morkningar_news
- som är fullt trovärdig – Men som vanligt, har denna stoppats för att kunna laddas upp på offentliga diskussionsforum och för att kunna tas upp till diskussion.
Man kan bli mörkrädd för mindre…
januari 23, 2010 kl. 5:14 e m |
Är ni försvarsmedvetna och intresserade av Sveriges framtid?
Läs vad den danske psykologen, Nicolai Sennels, skriver. Han har arbetat på Sönderbrofängelset i Köpenhamn, där cirka 70% av de intagna har muslimsk bakgrund:
http://imittsverige.blogspot.com/2009/11/nicolai-sennels-tredje-varldskriget-sa.html
Läs också en mycket intressant iaktagelse från årets Folk & Försvar:
”Islamist gör karriär bland samhällstopparna”
http://jihadimalmo.blogspot.com/2010/01/islamist-gor-karriar-bland.html
Svenska folket borde vara bekymrade. Men svensk media och de etablerade politikerna ljuger och döljer och svenska folket sväljer.
Snart är det för sent…
Mvh
/FS
januari 23, 2010 kl. 5:58 e m |
Till: garmsir
Nå, i ett krig är det mycket psykiskt att övervinna, fysisk träning är en sak, men för att verkligen kunna döda en annan människa behöver man en motivation som tänjer det sunda förnuftet till max. Och det är inte lätt, man fattar ett beslut och det måste ske så snabbt att du knappast hinner fundera på det, reaktion och aktion. Sedan måste man leva med det. Det är inte heller lätt.
I Afghanistan finns det ett antal specialutbildade grupper som har en enda funktion, där följer man absolut inte medias bakbundentaktik, det handlar om så mycket mer än om vanlig moral och etik. Det följer det enda och enkla syftet att avlägsna huvudet på kroppen som styr svansen för att minska fortsatt och meningslöst stridande och att samla information.
Ryssarna lärde sig en sak, liksom de flesta andra särskilda styrkor, att det är som att försöka halshugga en Hydra – Alltså gäller det att klippa svansen samtidigt för att få en stunds ro. Men hur och vad vi än gör, så måste roten till det bort först, och det är svårt. Man måste hitta dom först…
Det finns ingen nåd att vänta sig av Afghanerna om du skulle bli tillfångatagen, alltså måste man vara lika brutal själv, och förr eller senare får psyket nog, man behöver få vila upp sig och få perspektiv på det hela.
Detta kan man bara lära ut teoretiskt här i Sverige, liksom närstrid, förberedelser osv. – I allvaret är det en helt annan sak, det vet jag i alla fall. Inget kunde förbereda mig på den grymheten och skoningslösheten som visades där, vilket inte media har en enda blekaste aning om, de gissar och räknar lik, det finns de som åstadkommer liken också.
I Sverige är det lätt att prata en massa strunt och säga vad man skulle gjort eller skall göra – Nå, vänta du tills du står inför det på plats utan val, då blir det ett annat ljud i skällan. Hur mycket man än tränar fysiskt, så är det den psykiska delen som är svårast.
Du skulle bli förvånad över med hur mycket en människa kan pressa sig till utan fysisk träning genom rädsla och hur länge människor överlever på praktiskt taget inget alls genom viljan att överleva – Den styrkan är viktigare än fysisk träning
januari 23, 2010 kl. 7:11 e m |
Jo, jag vet det. Jag har tillbringat 2 ar och 5 manader i Afghanistan plus tidigare 8 manader, sa sammanlagt over 3 ar och 2 ar och 6 manader i Irak. Googla Garmsir. Jag ar anda en stor anhangare av hard och regelbunden traning och mycket vapendrill. Det kommer man langt med.
januari 23, 2010 kl. 7:51 e m |
Kan ju bara säga att det fungerade utmärkt för mig med moderat träning, mest fysik gick åt att klättra. Vapenträningen är A och O, det instämmer jag helt och fullt med. Vad vi tyckte var konstigt var väl att se en del löpa på fritiden istället för att ta tillvara på vilan. Fysisk träning fick man ju gott av naturligt, det var inte många dagars vila mellan varven.
Märkligt egentligen att USA hjälpte till att bilda talibangerillan bara för knäppa ryssarna på näsan. Och nu är det ”joint operations” som gäller för att bekämpa talibanerna. Det är väl ungefär som ”Har du inte ett kors att bära, så täljer du dig ett”.
Var du i Kuwait 90/91 också? Vi fick en snoka-runt vända där i början på 1990 – dvs – Observera och rapportera. Snacka om att vara ovälkommen av andra förband. Joint operation officer:”What the f**k, is it a f****ing union meeting with the swedes here?” Han trodde att vi krävde passning hela tiden för att inte råka illa ut, det är till att ha fördomar. Han hade inte en aning om vilka vi var.
januari 23, 2010 kl. 8:37 e m |
Svenskars rykte är uppenbarligen inte det bästa. Vi kanske skulle sopa rent framför egen dörr innan vi försöker göra oss breda i utlandet?
januari 24, 2010 kl. 6:39 f m |
@ fria svenskar
Jag var med och gjorde iordning fordonen och utrustningen till styrkan som skulle rulla fran Libanon till Kuwait (och lag i standby att aka) efter att Gulfkriget tog slut men tyvarr drog det ut pa tiden och vi hann rotera hem. Det blev enheter ur L108 som fick aka istallet. Surt. Sag spar efter FN-checkpoints i sodra Irak nar jag jobbade dar 2004-2007.
januari 23, 2010 kl. 7:18 e m |
For ovrigt anser jag trupperna idag bar for mycket tung utrustning, framforallt kroppsskyddet. Infanterister pa patrull ska inte bara skottsaker vast/kroppsskydd. Det ar at helvete for tungt, likasa ECM utr. Jag tycker snabbhet och rorlighet ar battre. Plate carriern SF anvander nu ar val ok, men absolut inget tyngre. Sen tycker jag 7.62 ar battre an 5.56. Men allt sant ar ju personligt.
januari 23, 2010 kl. 7:37 e m |
Nu hamnar vi väl lite i utkanten av den aktuella frågan. Men det du tar upp är intressant. Min uppfattning är:
1. Hjälm och kroppsskydd är bra vid försvar och planlagt, understött anfall.
2. Patruller skall ej bära hjälm (hindrar hörsel och förnimmelser) och ej heller kroppsskydd. Den högre reaktionsförmågan, snabbheten, ett skydd i sig. Rörelse är skydd.
3. 7,62 är avsevärt överlägset 5,56 utom vad gäller patronvikten.
Som chef Terrsekt I 1/Fo 44 avvärjde jag 1998 att stadsskyttebataljonerna ombeväpnades till 5,56. Vid strid i bebyggelse krävs genomslagskraft, inte projektiler vars kulbana förändras om de träffar ett löv.
januari 23, 2010 kl. 7:44 e m |
Mitt förra inlägg. Förlåt mig! Jag blev nostalgisk. Allt det där är ju historia, nedlagt, borta. Det finns inga stadsskyttebataljoner. Det finns inget försvar av Sverige. Det finns bara svenska trupper utomlands, som gör en strålande insats. Men för försvaret av Fäderneslandet?
januari 24, 2010 kl. 6:43 f m |
Sorgligt, men inget som inte gar att andra pa. Varfor inte gora som Danmark, ha bade en varnpliktsarme och en yrkesarme 50-50. Da far man det basta av bada varldar. Till och med britterna som jag jobbar med nu sager att de onskar sig en varnpliktsarme, eller som danskarna bade och.
januari 23, 2010 kl. 9:10 e m |
[...] Resten på Stellan Bojeruds blogg [...]
januari 24, 2010 kl. 9:04 f m |
Tydligen många försvarsvänner i kommentators fältet!
Som nyutbildad stridsflygare 1968 fick vara med på en av de största flygövningarna i Sverige! Warszawa-pakten hade ockuperat Tjeckoslovakien och oron var stor, att WP skulle rulla vidare in i bl.a. Finland! Vi fick ligga i beredskap under hela hösten och Ö-68 var den stora höjdpunkten! Av Sveriges över 800 stridsflygplan deltog 400 stridsflygplan i denna övning!
Sverige hade totalt 30 jakt-divisioner, 12 attack-divisioner och 5 spanings-divisioner, samt ett stort antal flygplan för samband och transport!
I dagens Sverige, så finns 4 JAS-divisoner och detta är allt!
Jag flög ca. 250 timmar om året och i dag flygs det ca. 40 timmar om året!
Finns det någon, som på fullt allvar, tror, att Sverige är kapabelt att försvara sig själv i dag?
januari 24, 2010 kl. 1:42 e m |
”En god vän sade upp bekantskapen”
Sitter i samma situation. Är medlem i SD och vill aktivt hjälpa till men vågar inte pga risken att bli lämnad eller tillochmed misshandlad.
Det är tom så illa att jag inte vågar gå med i facebook- gruppen ”Sverigedemokraterna i riksdagen – ja tack”. För gör jag det så skulle 75% av mina ”vänner” inte tala med mig mer (nu har jag iofs många ”vänner” på vänsterkanten som är övertygade om att SD är ett extremhögerparti). Så infekterat är det. Så lurade är den stora massan av media.
Har bara berättat ett fåtal att jag är medlem. Känns jättetråkigt att SD fått denna stämpel. Jättetråkigt att inte känna någon annan som fattat att SD är enda alternativet för sveriges framtid. Vad ska man ta sig till? Hatet och utfrysningen mot SDsympatisörer (och alla andra som ifrågasätter invandringspolitiken och islam) framtvingar nästan en motreaktion. En motreaktion som inte lär bli så snygg (kanske iform av ett medborgargarde), och det ska väl inte behövas?
Förtvivlad…
Men tack så mycket för det viktiga arbete du gör och att DU vågar. Tur att någon gör det när många andra (inkl jag själv) mesar ur.
januari 24, 2010 kl. 3:41 e m |
Jag befinner i exakt samma situation som du. Känner igen mig i det där med Facebook-gruppen. Har många vänner o. bekanta som tillhör den akademiskt utbildade medelklassen, och i den sociala gruppen är den politiska korrektheten stark. Man kan i och för sig vara kritisk mot vissa saker som berör invandringspolitiken. Men man får absolut inte säga att man sympatiserar med de ”främlingsfientliga” Sverigedemokraterna. Istället ska man köra den politiskt korrekta analysen att alla invandringsproblem beror på ”strukturell rasism i det svenska samhället”. Jag tror dock att detta kommer att förändras om sd kommer in i riksdagen till hösten. Det blir i längden omöjligt att svartmåla och demonisera ett politiskt parti som representerar 5 – 10 % av de svenska väljarna.
För övrigt rekommenderar jag alla som läser denna blogg att skriva under följande namninsamling för att Sd ska få delta i SVT:s partiledardebatter inför valet:
http://www.namninsamling.se/index.php?Namn=Namn&sida=2&nid=4231&fnvisa=namn
januari 24, 2010 kl. 3:29 e m |
Nej det tror jag inte. Men å andra sidan finns det väl inget att försvara si emot..??
januari 24, 2010 kl. 9:43 e m |
Somliga vissa är tydligen ute på turné …
januari 24, 2010 kl. 10:57 e m |
Stellan,
Jag beundrar ditt mod när du ”kom ut” som sd. Själv röstade jag sd redan 2006 och kommer att göra det igen 2010. Även om sd inte får något inflytande ger mandat i riksdagen möjligheter att påverka agendan och bryta mörkläggningen/tabuet avseende invandrarfrågor. De sju konsensussystrarna som tävlar i massinvandring har inte projicerat en framtidsvision, jag tror inte ens de gjort varken kostnads- eller konskvensanalyser i ämnet. Ni har chansen att visa väljarna vad vi står inför om detta vansinne får fortsätta. Som utlandssvensk känner man hur vindarna äntligen börjar vända i Schweiz, Frankrike, Italien, holland, Danmark, Österrike, Norge och faktiskt t o m Sverige. Det är med trovärdiga och duktiga debattörer ni kommer att växa – 2010 blir bra men det är 2014 ni ska bli stora… Kör hårt!
januari 25, 2010 kl. 7:30 e m |
Borgerligheten av tradition (högre medelklass motsv) är ju SÅ BILDADE så att lägga en röst på SD skulle vara helt för ”arbetaraktigt”. Vilket trams! I det läge Sverige befinner sig idag har vi inte råd att prata om arbetar- medel och överklass. Problemen är så stora och berör så många sektorer: skolan, sjukvården, rättsväsendet, försvaret osv att detta berör ALLA! Jag tror att SD kan plocka väljare från alla möjliga ”klasser”. Sen blir det väl upp till bevis valnatten hur man skall gruppera sig i riksdagen för att nå någon form av majoritet. Jag ser med stor spänning fram emot valkvällen kl 2000 när de första prognoserna strömmar in! Vad avser Skåne räcker nog 12% i ett disktrikt för att få en riksdagsplats. Efter debaclet i Vellinge har moderaterna tappat många trogna väljare till SD. Detta endast genom självmål…
januari 25, 2010 kl. 10:52 e m |
Stå på Dig Stellan du behövs verkligen i Sverige. Att försvara landet Sverige i dag heter tyvärr inte Försvarsmakten utan SD.
Pro aris et focis
januari 26, 2010 kl. 11:57 e m |
[...] describes on his blog how his life changed after this switch of parties. He was fired from his job at Historical Media. An [...]
januari 30, 2010 kl. 9:18 e m |
Hej,
sliten men ständigt aktuell klyscha, jag tycker illa om dina åsikter och SD som helhet, men anser att din rätt till dina åsikter är lika viktig som min, eller någon annans.
Den dagen man inte kan debattera och utöva mötesfrihet i Sverige är den dagen vi tappat demokratin, tyvärr bidrar höger- såväl som vänsterextremister till att vi antingen redan är där, eller inte långt ifrån.
Stå på dig och din rätt till dina tankar.
januari 31, 2010 kl. 5:52 f m |
[...] Resten på Stellan Bojeruds blogg [...]
februari 1, 2010 kl. 11:57 e m |
Folk tror nog inte att jag kommer att rösta SD. Ingen har ringt mig och frågat heller. Kvinna, 43 år, högutbildad, bor i Sthlms innerstad. Det är inte så PK-media beskriver en person som röstar på SD.
Men det kommer jag att göra. Rösta SD. Hela familjen!
Har tackat farväl till ett par PK-”vänner” som inte kunde acceptera att jag, i ett demokratiskt land, är medlem i ett demokratiskt och lagligt parti som inte har PK i partiprogrammet.
februari 4, 2010 kl. 4:06 e m |
Tufft! Men starkt jobbat, och stå på dig! Grejen är att du både har helt rätt, d.v.s. SD har helt rätt, och vidare har du och alla andra rätt att ha egna åsikter och uttala dem.
Jag har klurat lite på hela grunden till problemet, d.v.s. att SD trakasseras, och jag tror grunden är i all man indoktrinerat medborgarna sedan 60-talet via Public Service och massmedia med den invandringspolitik som man sedan dess fört.
Alla som inte accepterar helt öppna gränser, inte välkomnar alla som kommer till detta land, samt inte tror att alla är verkliga flyktingar, är RASISTER. Man kan alltså inte skilja på sak och person.
När sedan någon ifrågasätter, viner partipiskan, man tystar fakta och man lägger ”locket på”. Mycket skrämmande i en demokrati – som tur är kontrolleras inte nätet av myndigheterna än…
Jag har skrivit en massa om dett på min blogg och följt Vellinge-fallet i detalj, och det är en riktigt skrämmande historia. Här är en länk till vad jag skrivit t.ex. om de ”ensamkommande flyktingbarnen”; http://ulmerkotten.blogspot.com/2010/01/forbannat-trott-pa-invandringspolitiken.html
Som sagt – stå på dig. Jag tror att SD kommer att överraska ordentligt i valet, och jag hoppas så blir fallet.
mars 25, 2010 kl. 4:56 e m |
Ensamkommande
Minst 2200 st ensamkommande barn kom 2009.
2009: Antag att varje ensamkommande barn kommer från ett
muslimskt land och är 18 år (nr1).
Han har en far och mor samt 3 syskon i antagen ålder 16 (nr2),
14(nr3) och 12(nr4) år.
Nr 1 får asyl kan året efter (2010) ansöka om anhöriginvandring
för övriga i familjen.
Resultat från denna familj:
År 2011 gifter sig Nr 1 med en person från hemlandet.
År 2013 gifter sig Nr 2 med en person från hemlandet.
År 2015 gifter sig Nr 3 med en person från hemlandet.
År 2017 gifter sig Nr 4 med en person från hemlandet.
Nr 1 får 1 barn 2012 och sedan 1 st 2015, 1 st 2018 och 1 st 2021.
Nr 2 får 1 barn 2014 och sedan 1 st 2017, 1 st 2019 och 1 st 2022.
Nr 3 får 1 barn 2016 och sedan 1 st 2019, 1 st 2021 och 1 st 2024.
Nr 4 får 1 barn 2018 och sedan 1 st 2021, 1 st 2024 och 1 st 2026.
Från 1 (ett) ensamkommande blir det på 17 år totalt
22 nya muslimer.
Det kom ca 2200 barn år 2009.
Totalt blir det 2200X22= 48400 nya muslimer år 2026.
Kommer samma antal ensamkommande barn per år under åren
2010-2020 blir det framräknat till år 2039:
10 år= 10×48400= 484000 nya muslimer.
Åren 2020-2030 blir det med samma siffror totalt år 2047=
908000 dvs kanske 1 miljon!!!
Detta är bara vad de ensamkommande flyktingbarnen
åstadkommer.
Lägg därtill till den vanliga invandringen! Var hamnar vi då?
ÄR GAMLA SVERIGE SNART ETT MUSLIMSKT LAND ?
JAG BÄVAR FÖR MINA BARN OCH
BARNBARNS SKULL !!!!!!
juni 1, 2010 kl. 7:54 f m |
Genomförde GKÖ med dig som bataljonchef 1985. Cykelskytte. Vi trampade upp mot Gävletrakten. Du var oerhört inspirerande chef och fick oss att tro på det vi gjorde trots skit mtrl. Stå stark!!!!